Faktor perempuan cepat gemuk

June 01, 2011
Ada segelintir kaum suami mudah mencari perempuan lain kerana menganggap isteri mereka sudah tidak cantik, nampak tua, gemuk.. Tapi tahukan anda semua wahai kaum suami sebab-sebab yang menjadikan para wanita khususnya isteri & ibu cepat nampak tidak menarik di mata anda?

1. Tahukah anda, jika kita makan dengan perlahan dan mengunyah makanan sehingga benar2 hancur, itu akan membantu proses penghadaman kita, sekaligus mengelakkan kita gemuk.. tetapi kasihan kaum ibu ni, terpaksa makan laju2, telan terus tanpa sempat dikunyah kerana nak memujuk anaknya yang menangis. Tapi si suami..layan jer sambung makan, buat2 xdengar anaknya menangis. So, wanita pun mudah jadi gemuk sebab makanan x sempat nak hadam betul2.

2. Wanita juga mudah gemuk kerana sifat  mereka yang tidak suka membazir. Makanan yang tidak habis dimakan oleh anaknya, maka dialah yg akan menghabiskannya pulak. Sayang katanya... takut membazir. Membazir tu kan amalan syaitan. Si suami pulak dengan riaknya mengatakan "kau ni kuat betul makan! Tak celuih pintu nanti baru tau"

3. Bila anak menangis tengah malam nak  minum susu, bapaknya akan tido mati terus.kalau yang dengar pun buat2 tido lena sbb malas nak bangun, malas nak ganggu tido nya.wanita lah yang dalam semalam, berapa puluh kali terpaksa bangun membuat susu utk anak.. Bila xcukup tido, mulalah muka nampak letih dan cepat nampak tua. Kedut2 pun mula wujud. Masa tu guna Total Effect ker, aper ker... xkan nak hilangnya. Petua utk cantik kan ada dua yang penting, minum air banyak & TIDUR SECUKUPNYA.

4. Dan bagi wanita yang berkerjaya,  sudahlah penat bekerja utk membantu menambah pendapatan keluarga, bila balik rumah, semuanya dialah yang kena uruskan. Dengan perangai anak2, perangai bapaknya... nak itu, nak ini.. So, wanita pun membebel, marah2... dan bila marah2, banyak leter, so cepatlah jadi tua..

Kesimpulannya...wanita cepat tua &  cepat gemuk adalah disebabkan LELAKI atau lebih tepat lagi SUAMI.. Oleh itu, hargailah segala pengorbanan isteri anda. Mungkin sekiranya sehari sahaja isteri anda tiada, dan anda perlu memikul tanggungjawab dia sementara, anda mungkin tidak mampu melakukan seperti dia..


p/s: Jangan tau komplen je..tolong2 same isteri tu wat keje umah... ahaks!
**Celuih = Loghat utara yang membawa maksud Muat.

5 comments:

  1. emmmmm betul juga kan...

    Tapi untuk cantikn luaran slalu orang titik beratkan... hu..hu.. sebab manusia nie suka benda yang cantik dan menarik jer..

    isteri kene cantik didepan suami... jangan cantik untuk suami ..orang...

    ReplyDelete
  2. haha. belom jadi suami lagi. kehkeh

    ReplyDelete
  3. @Ms. Ann

    hehe mest le kne cantik2 depan suami sndri..kalo dpn suami org pon nk cantik len macam..x betui da tu

    ReplyDelete
  4. @kembatolo™

    yelar tp akn jadi jugak kn..
    ke ang nk jd isteri nanti wakakaka

    ReplyDelete
  5. hmmm...sian ek kat orang pompuan ni...sbb tula jantan2 cam aku ni cepat sayang kat orang pompuan..hehhe....

    ReplyDelete

Anything personal, do whisper me at annursyuhadah@gmail.com <(=^.^=)y

Full design templates by Eiyza Ezatul. Powered by Blogger.