Brunei Lebih takut dilaknat Allah

October 14, 2011
"who are we to say wait for Islamic law"?
Siapakah kita utk mengatakan tunggu utk hukum Allah.

Untung ah rakyat Brunei. Punyai pemimpin bijaksana. Berkuasa tapi tetap menjaga amanah dengan baik. Amanah untuk memelihara keselamatan rakyat yang dinaunginya..bukan je selamat dunia, tp jugak akhirat. 

Tak hairanlah kalo satu hari nanti, bila Islam dah tak lagi kelihatan, Quran tak lagi kedengaran..golongan alim ulama hampir-hampir terpupus, Brunei tiba-tiba bangkit sebagai sebuah negara kecil tapi berkuasa besar lalu mentadbir dunia dan menghidupkan semula Islam, selaku khalifah, sebagai kesinambungan daripada tugas-tugas al anbiya' dari zaman dulu. Tak mustahil.. (ade hadith x silap. Kebangkitan Islam bermula dari negeri sebelah Timur) Betui kan ambe..kalo salah..neh..neh.. :)

"Oi..oi. Negara kita bukan ada orang islam saje.. Ada bermacam-macam kaum dan agama. Ingat orang agama lain nak terima ke hukum Islam..ha? Masalah besar kita nanti" haha tetibe! 

Bukan..sebenarnye aku teringat dialog tipikal yang akan kite dengari bila seseorang bercakap mengenai pelaksanakan hukum Hudud kat Malaysia.

Betui kan tawan-tawan.?.ape yg aku cakap ni (^_^) hee..

Hukum tetap hukum. Tak aci main 
ubah-ubah untuk sesuaikan
dengan peredaran zaman.

Strategi bijak Mufti: Pupuk perasaan takut kepada Allah.melebihi daripada segala yang lain. Sebab tu la kot pimpinan tertinggi Brunei keras betoi pendiriannye. Ancaman,ugutan dan desakan orang kafir langsung tak melemahkan pendirian! 


syuQ: Nak jadi bek ah pahni. First, nak blajo pakei stokin! *wink*

1 comment:

  1. aainaa05:57

    emm... sangat2 beruntung bagi mereka yang berada dibawah naungan Sultan Brunei...
    namun... bersedihlah semua di Malaysia kerana.. isu murtad boleh dijadikan satu topik hangat dalam agenda menjatuhkan parti lain.. bukankah isu murtad atau mana2 isu berkaitan islam harus ditangani bersama dari pucuk pimpinan hingga kerakyat jelata??? mengapa harus isu sensetive ini menjadi point dalam agenda politik??? tidak hairan la.. corruptions sentiasa ada dalam malaysia..
    namun.. jika dinilai semula secara terbuka berkenaan undang2 di malaysia... kebanyakkan nya tidak berdasarkan hukum agama islam malah.. membuatkan agama islam tersepit diantaranya... banyak kes mcm tu.. (cari, baca, dan nilai sendri)... agama islam adalah agama rasmi.. yang sepatutnya segala hukum2 dari segala segi adalah berpandukan agama islam.. bukan menjadikan agama islam sebagai agama majoriti sahaja... semoga dengan adanya contoh seperti para pemimpin brunei menjadi contoh kepada semua lapisan masyarakat demi menjamin kedaulatan agama islam dan bangsa melayu itu sendiri....

    ReplyDelete

Anything personal, do whisper me at annursyuhadah@gmail.com <(=^.^=)y

Full design templates by Eiyza Ezatul. Powered by Blogger.