penawar sakit belakang-biobax

Wahai bakal suamiku..hayatilah sekilas harapan yang ku ukirkan dalam rangkaian kata.

11:33 AM

Wahai bakal suamiku.. Apa khabar imanmu hari ini?


Wahai bakal suamiku..Apa kabarnya imanmu hari ini?


Sudahkah harimu ini diawali dengan syukur? Kerna dapat kembali menatap fananya hidup ini. Sudahkah air wudhu' menyegarkan kembali ingatanmu? Atas amanah yang saat ini tengah kau genggam.


Wahai bakal suamiku,

Tahukah engkau Allah sangat menyayangiku dengan dahsyatnya? Berkali-kali Dia mengujiku, dengan cubaan-cubaan yang berat. Dengan pengalaman itu, aku di tempa menjadi dewasa, maka aku lebih bersedia mendampingimu kelak. Meskipun kadang aku mengeluh berputus asa dengan ujian yang bertubi-tubi, hingga kurasakan seakan "lebih-baik-tidak" bersama dengan mu..

Namun kini ku yakin engkau adalah yang terbaik sebagai pendamping dan pemimpinku.. Telah ditunjukkan oleh Nya, melalui gerak hati kecilku, yang paling dalam, mengatakan engkau tercipta untukku.


Calon suamikuu...aku sering bertanya-tanya.

Kenapa Allah selalu mengujiku tepat dihatiku, iaitu bahagian yang paling rapuh dalam diriku.



Namun kini kutahu jawapannya….

Allah tahu dimana tempat yang paling tepat untuk di ''attact'', agar aku senantiasa kembali mengingati Nya, kembali mencintai Nya..lalu membuatkan tangisan ku, hanya kerana Dia...semula. Ujian demi ujian insyaAllah membuatku menjadi lebih tabah,sabar,kuat! sehingga saat kelak kita disatukan, engkau bangga kerana memiliki aku di hatimu..


Wahai tunangku yakni juga bakal suamiku…

Aku yakin Allah juga menyayangimu sebagaimana Dia menyayangiku. Aku yakin Dia kini tengah mendidikmu menjadi mujahid sejati, hingga akupun akan bangga memilikimu.

Ketahuilah.. Apa yang kuharapkan darimu adalah dirimu yang soleh. Semoga engkau pun begitu juga..mengharapkan diriku yang solehah. Kerna andai kecantikan yang kau harapkan dariku, maka hanya sia-sia dan kekecewaan yang bakal kau dapat.


Wahai calon suamiku…

Saat aku masih dalam asuhan ayah dan bondaku, tak lain doaku agar menjadi anak yang solehah agar kelak dapat menjadi harta buat mereka di akhirat kelak.

Namun nanti setelah menjadi isterimu, aku berharap dapat menjadi pendamping yang solehah agar kelak di syurga cukup aku menjadi bidadarimu, yang mana akan dipersiapkan selama 500 tahun dan dimandikan di dalam syurga sebelum dapat mendampingimu yang soleh selaku bidadari.

Aku insan yang sangat mudah cemburu, namun jikalau Allah dan Rasulullah yang lebih kau cintai, aku rela. Aku harap begitu jula dirimu.. Aku yakin engkau adalah seseorang yang ku PERLUKAN meski bukan yang KUHARAPKAN.


Calon suamiku yang dirahmati Allah…

Apabila hanya sebuah teratak buruk menjadi perahu untuk melayari pernikahan kita, takkan ku namai dengan pondok derita. Kerna itulah markas dakwah kita dan akan menjadi indah tatkala kita hiasi dengan cinta kasih.

Ketika kelak telah lahir generasi penerus dakwah islam dari pernikahan kita, bantulah aku untuk bersama mendidiknya dengan harta yang halal, dengan ilmu yang bermanfaat, terutama dengan menanamkan pada diri mereka ketaatan kepada Allah ta’ala…

Bunga akan indah pada waktunya, iaitu ketika bermekaran menghiasi taman. Maka kini tengah ku persiapkan diri ini sebaik-baiknya. bersiap menyambut kehadiranmu dalam kehidupanku…

Kini aku sedang belajar menjadi yang terbaik. Meski bukan ummat yang terbaik tapi setidaknya bisa menjadi yang terbaik di sisimu kelak…


Calon suamiku….

Inilah sekilas harapan, yang ku ukirkan dalam rangkaian kata. Namun ada suara-suara sumbang yang mengatakan aku terlampau banyak berharap terhadap dirimu.. Ada juga yang tertawa, mengatakan "soal jodoh bukanlah segalanya" Banyak lagi perkara besar, permasalahan dan juga isu lain yang perlu difikirkan di dunia ini..Sedang aku sibuk memikirkan soal jodoh kita.

Tapi aku tak kisah dengan tohmahan orang. Kerna bagiku, jodoh itu penting kerana disinilah kita mula melengkapkan iman kita, dan membina sahsiah diri serta menjadi pedoman kepada yang muda, agar mengikuti jejak langkah kita.

Bersabarlah bakal suamiku, doaku selalu bersamamu, agar Allah memudahkan jalanmu untuk menjemputku sebagai bidadarimu..

Aminn.. Ya Robb.


No comments:

Anything personal, do whisper me at annursyuhadah@gmail.com <(=^.^=)y

Full design templates by Eiyza Ezatul. Powered by Blogger.