Cara Bayar Insurans Prudential BSN Takaful Online | Part 2

Dalam artikel yang lepas, Syu ada menyebut macam mana cara bayar insurans Prudential BSN Takaful Online kan? Tapi kaedah yang hari tu, kita tak dapat nak check penyata bayaran kita. Ada sesetengah orang, perlukan penyata bayaran insurans perlindungan keluarga bagi mendapatkan pelepasan/rebat cukai pendapatan. 

Well, perihal berkenaan duit kan? Walaupun nilainya tak banyak mana, tetap kita nak tuntut kan ahaks.

semak penyata bayaran prudential bsn takaful online


Jadi bagaimana caranya membayar caruman insurans kesihatan Prudential online, secara terus tanpa melalui perbankan internet seperti maybank2u atau cimbClicks. ??

Asal kalian tahu, bahawa pembayaran melalui online banking akan memakan masa 3-4 hari untuk masuk ke dalam sistem pusat Prudential.

Jadi kalau anda terlupa membayar caruman dan hanya tinggal sehari sahaja lagi untuk membayar,maka kaedah ini adalah yang paling selamat kerana bayaran anda akan secara langsung dicatatkan ke dalam sistem. 

So, tiada lah status pembayaran anda ditandai dengan "lapsed" untuk bulan berkenaan. 





Cara Bayar Insurans Prudential BSN Takaful Online | Part 2

Sebelum anda boleh membayar Insurans Prudential BSN Takaful ini secara atas talian, anda terlebih dahulu perlu membuat pendaftaran. Cara-cara mendaftar amat lah mudah.

Pertama, log in ke laman utama portal Prudential yakni PruBSNTouch. Dan pilih "Register Now".

semak penyata bayaran prudential bsn takaful online


Paparan interface berikut akan muncul setelah anda memilih untuk mendaftar. Masukkan maklumat polisi insurans anda seperti yang diperlukan seperti yang tertera.

semak penyata bayaran prudential bsn takaful online <No sijil> , semak penyata bayaran prudential bsn takaful online <Kad Pengenalan> , semak penyata bayaran prudential bsn takaful online <No Telefon>

Pastikan nombor telefon yang dimasukkan ini adalah sama dengan nombor telefon yang digunakan semasa anda sign up untuk melanggan plan insurans ini.

Jika nombor telefon tersebut tidak lagi digunakan, anda perlu meminta bantuan Khidmat Pelanggan di talian +60320537188 untuk penukaran nombor telefon.

semak penyata bayaran prudential bsn takaful online


Selepas nombor telefon anda disahkan, anda akan menerima teks pesanan ringkas kod TAC di telefon bimbit anda.  Masukkan kod TAC di ruangan yang disediakan dan klik semak penyata bayaran prudential bsn takaful online "Next".

Laman berikutnya, anda perlu mengisi maklumat log masuk seperti "Username" dan "Password". Kata laluan anda hendaklah mempunyai gabungan simbol (! _ . , -) numerik dan abjad.

Abjad pula mestilah ada gabungan huruf besar dan huruf kecil. huhu ketat betul syarat keselamatan portal PruBSNTouch ni kan?


Seterusnya. . .


semak penyata bayaran prudential bsn takaful online

Anda akan dibawa ke laman Privacy Policy. Di sini, anda hanya perlu scroll kebawah sehingga anda menemui butang "I Agree / I accept". Sejujurnya aku tak baca pun terms dia. Sebab generally dasar privasi online ni lebih kurang sama sahaja aplikasinya. 

Klik "I Agreed"


Selepas anda mempersetujui dasar privasi yang dinyatakan, anda sudah boleh mengakses butiran pembayaran anda yang terdahulu.

Namun, penyata tahun semasa (kalau tahun ni 2018 lah) masih belum boleh tengok. Anda hanya boleh tengok penyata previous year sahaja.

Caranya, pilih Contribution semak penyata prudential online Contribution History semak penyata prudential online Statement Year semak penyata prudential Certificate Number semak penyata bayaran prudential bsn takaful online Download.

semak penyata bayaran prudential bsn takaful online


Penyata anda akan automatik dimuat turun ke peranti anda dalam format PDF seperti di bawah ini.


semak penyata bayaran prudential bsn takaful online 21


Mudah bukan?
Sebarang masalah atau kesulitan, anda boleh tinggalkan komen di bawah ini atau anda boleh terus berhubung dengan pegawai khidmat pelanggan prudential. Ok?

Itu sahaja yang anda perlu buat untuk semak penyata bayaran prudential BSN Takaful online. 

Sehingga berjumpa lagi!

Catat Ulasan

1 Ulasan

  1. Ooo mudah saje Kan.. boleh check online rupany

    BalasPadam

Anything personal, do whisper me via WhatsApp or write an email to annursyuhadah[at]gmail[dot]com <(=^.^=)y