12 Lokasi Bazar Ramadan Selangor, Lembah Klang

 bazar ramadhan 2024 selangor, bazar ramadana lembah klang,bazar ramadan sekitar selangor, lokasi bazar ramadan kuala lumpur, bazar menu rahmah, bazar ramadan KL

Bazar Ramadhan DBKL
Kembalinya Ramadan kali ini di tahun 2024, alhamdulillah kita masih diberikan peluang bertemu dengan Ramadan tahun ini di 1445Hijri. Tibanya bulan puasa amat sinonim masyarakat kita dengan bazar Ramadan mejadikan bulan ini lebih istimewa. Biasanya di awal-awal bulan puasa ramai orang yang teruja mengunjungi bazar ramadan.
Bazar Ramadan Popular di Lembah Klang
Bagi Mamy Syu pula, Mamy sangat kurang membeli juadah untuk berbuka puasa kerana lebih prefer memasak sendiri di rumah, oleh kerana kekangan ekonomi keluarga. Bukanlah mamy boikot bazaar ramadan, it's just 1 of the way nak berjimat sahaja, sebab tu memasak sendiri itu menjadi pilihan Mamy. 
Lokasi Bazar Ramadan di Shah Alam
Ramadan Bazaars In Klang Valley,Senarai Bazar Ramadan di Lembah Klang,bazar ramadan rahmah, doa pelaris perniagaan bazaar ramadan, bazar ramadan lembah klang,bazar ramadan sekitar selangor, lokasi bazar ramadan kuala lumpur, bazar menu rahmah
Bazar Ramadan Taman Tun Dr Ismail
Namun bila dah menginjak ½ bulan terakhir Ramadan, Mamy akan start busy buat kuih raya, jadi komitmen untuk masak juadah berbuka tu terpaksa Mamy lepaskan juga dengan membeli di bazar ramadan. 

Anda Mungkin Meminati Ini : Doa Pelaris Perniagaan Makanan Bazar Ramadan
Bazar Ramadan Paling Popular Di Lembah Klang
Mungkin ramai mak-mak yang lain pun sama macam Mamy kan? Hujung-hujung bulan puasa baru kita mak-mak ni mula gantung periuk belanga sebab nak fokus buat kuih raya. Betul tak mak-mak?
 permohonan bazar ramadhan 2023
Tapi berbeza bagi penduduk di sekitar Lembah Klang dan Kuala Lumpur. Mereka ini kebanyakannya berkerja dan sangat struggle dari segi masa. Tersekat dalam kesesakan lalulintas sahaja dan menelan beberapa jam dah dari masa seharian mereka.
 permohonan bazar ramadhan 2023
Sememangnya warga kota akan lebih banyak membeli di bazar Ramadan berbanding kami yang tinggal di luar bandar, especially daerah hulu seperti Gerik ni. So, urban people sekalian, bazar Ramadan yang mana menjadi kegemaran kalian untuk membeli juadah berbuka puasa?
bazar ramadhan dbkl

Top 12 Senarai Lokasi Bazar Ramadan Lembah Klang dan Kuala Lumpur

Ini hanya senarai beberapa lokasi sahaja sekitar Selangor dan Lembah Klang. Selain senarai di sini, kalian juga boleh kunjungi mana-mana dari 241 lokasi bazar Ramadan di sekitar Negeri Selangor sempena bulan Ramadan yang mulia tahun 2023 ini.
bazar ramadhan kuala lumpur
Memandangkan Selangor merupakan destinasi pelancongan utama di Malaysia, pilihan makanan di negeri ini bukan sahaja menepati selera tempatan, tetapi juga menepati selera antarabangsa!
bazar ramadhan shah alam

1. Bazar Ramadan TTDI

bazar ramadhan 2023 selangor
bazar ramadan rahmah kuala lumpur, bazar ramadan TTDI pidot kambing sunnah,lokasi-bazar-ramadan-lembah-klang-kuala-lumpur,doa pelaris perniagaan bazaar ramadan, bazar ramadan lembah klang,bazar ramadan sekitar selangor, lokasi bazar ramadan kuala lumpur, bazar menu rahmah
Lokasi Bazar Ramadan TTDI : Jalan TTDI Grove, 43000, Kajang, Selangor.
lokasi bazar ramadhan 2023 selangor
Bazar Ramadan TTDI tidak asing lagi bagi warga kota yang ingin mencari juadah lazat seperti nasi tomato, nasi lemak, nasi hujan panas, nasi padang dan pulut udang. Ini kerana makanan yang dijual adalah berkualiti dan harganya juga berpatutan. Selain itu, lokasi bazar ini yang strategik juga menjadi salah satu nilai-tambah pada bazar ini.
Senarai Bazar Ramadhan Selangor

Anda Mungkin Meminati Juga : Resepi Roti Jala Gulai Ayam

Ramadan Bazaars In Klang Valley

2. Bukit Bintang Ramadan Bazaar

waktu berbuka puasa Bazar Ramadhan Selangor
ramadan-bazaar-list-kl-selangor,bazar ramadan bukit bintang bazar ramadan kuala lumpur,lokasi-bazar-ramadan-lembah-klang-kuala-lumpur, bazar ramadan selangor, doa pelaris perniagaan bazaar ramadan, bazar ramadan lembah klang,bazar ramadan sekitar selangor, lokasi bazar ramadan kuala lumpur, bazar ramadan rahmah, menu rahmah bazaar ramadan
Lokasi Bazar Ramadan Bukit Bintang : Jalan Bukit Bintang, 55100, Kuala Lumpur.

Terletak di tengah-tengah KL, betul-betul berhadapan dengan outlet McDonald Bukit Bintang yang ikonik, memang sukar bagi anda yang berada di kawasan sekitar untuk skip bazar Ramadan Bukit Bintang ini. Biarpun Bazar Ramadan Bukit Bintang ini tidak berskala besar seperti bazar di area lain, namun di sini terdapat banyak pilihan makanan yang best best seperti  roti john, nasi kerabu original Kelate, nasi briyani, nasi lemak, dan bermacam lagi. 
Lokasi Bazar Ramadhan Shah Alam Kompleks PKNS
Sekiranya anda berhajat untuk datang ke sini, adalah amat digalakkan supaya menggunakan pengangkutan awam, kerana kawasan keritar sini sememangnya terkenal dengan kesesakan lalu lintas di sebelah petang. 
Bazar Ramadhan Selangor Kuala Lumpur 2023
Antara pilihan public transport yang available adalah MRT dan juga Bukit Bintang Monorail. Stesyen kedua-dua public transport ini hanya dalam jarak berjalan kaki sahaja dari tapak bazar Ramadan Bukit Bintang. Turun je dari stesen Monorail, dah boleh nampak bazar seberang jalan. kalau MRT lagi la dekat!

Bazar Ramadhan Selangor Kuala Lumpur 2023

3. Bazar Ramadan Seksyen 13, Shah Alam


bazar ramadan shah alam, bazar ramadan bukit bintang bazar ramadan kuala lumpur,lokasi-bazar-ramadan-lembah-klang-kuala-lumpur, bazar ramadan selangor, doa pelaris perniagaan bazaar ramadan, bazar ramadan lembah klang,bazar ramadan sekitar selangor, lokasi bazar ramadan kuala lumpur, bazar ramadan rahmah, menu rahmah bazaar ramadan
Alamat: Tapak Pakir E1, E2, Stadium Shah Alam, 40100 Shah Alam, Selangor


Siapa je yang tak tahu tentang bazar Ramadan Seksyen 13 Shah Alam? Bazar yang terletak di kawasan letak kereta stadium ini menawarkan pelbagai jenis hidangan yang pasti membuatkan kalian rambang mata!
Taman Sri Andalas Klang Ramadan Bazaar
Bazar ini juga menjadi perhatian masyarakat bukan Islam yang turut ingin merasai kemeriahan dan kehangatan Ramadan dan mencari makanan 'rare' seperti tepung pelita, kuih akok kedut, nasi ayam berempah, kambing bakar, ayam golek, pelbagai jenis pasta, laksa Penang dan sebagainya!
Klang Ramadan Bazaar
Tentang parking jangan risau! Sebab di sini terdapat tapak meletak kenderaan yang sangat luas bagi memudahkan orang ramai untuk berkunjung ke sini.

Bazar Ramadhan Taman Sri Andalas

4. Bazar Ramadan Taman Melawati


bazar ramadan taman melawati,bazar ramadan bukit bintang bazar ramadan kuala lumpur,lokasi-bazar-ramadan-lembah-klang-kuala-lumpur, bazar ramadan selangor, doa pelaris perniagaan bazaar ramadan, bazar ramadan lembah klang,bazar ramadan sekitar selangor, lokasi bazar ramadan kuala lumpur, bazar ramadan rahmah, menu rahmah bazaar ramadan
Alamat: Bazar Melawati, Jalan Negara, Taman Melawati, Selangor.
Bazar Ramadan Selangor Taman Seri Serdang
Bazar Ramadan Taman Melawati ini bertempat di sebuah tapak tempat meletak kereta. Bazar ini merupakan salah satu bazaar Ramadan yang terbesar di Lembah Klang!
Bazar Ramadan Selangor Tahun Ini
Sumpah meriah!
bazaar ramadhan pulau indah
Umpama syurga makanan, sebut sahaja menu apa yang kalian mengidam untuk berbuka nanti, semuanya ada! Daripada segala macam kuih muih sehinggalah kepada roti bom, ayam percik, nasi lemak, tauhu bakar, murtabak dan sebagainya. Semua terjual di sini, apa yang tak jual cuma mak bapak je yang tak ada jual di sini ahhaha. 
bazaar ramadhan taman kem pelabuhan klang

5. Bazar Ramadan USJ 4, Subang Jaya

Bazaar Ramadhan taman equine
bazar ramadan usj 4 subang jaya, bazar ramadan kuala lumpur,lokasi-bazar-ramadan-lembah-klang-kuala-lumpur, bazar ramadan selangor, doa pelaris perniagaan bazaar ramadan, bazar ramadan lembah klang,bazar ramadan sekitar selangor, lokasi bazar ramadan kuala lumpur, bazar ramadan rahmah, menu rahmah bazaar ramadan
Alamat: Jalan USJ 4/5, USJ 4, 47600 Subang Jaya, Selangor.

Antara menu paling dicari di bazar Bazar Ramadan USJ 4 ini ialah nasi kerabu. Selain itu, aroma ikan bakar yang menyapa hidung kalian sebaik sahaja melangkah keluar dari kereta, sudah tentu akan buat kecur air liur!
ramadan bazaar list kl selangor
Paling best di sini adalah terdapat banyak pilihan lauk-pauk yang pelbagai untuk disajikan bersama hidangan nasi. Semuanya sedap-sedap belaka dan kalian patut cuba!

ramadan bazaar list kl selangor

6. Bazar Ramadan SS6/1, Kelana Jaya


ramadan bazaar list kl selangor,bazar ramadan kelana jaya, bazar ramadan kuala lumpur,lokasi-bazar-ramadan-lembah-klang-kuala-lumpur, bazar ramadan selangor, doa pelaris perniagaan bazaar ramadan, bazar ramadan lembah klang,bazar ramadan sekitar selangor, lokasi bazar ramadan kuala lumpur, bazar ramadan rahmah, menu rahmah bazaar ramadan
Alamat: Jalan SS 6/1, SS5, 47301 Petaling Jaya, Selangor.

Bazar Ramadan SS6/1, Kelana Jaya terkenal dengan pelbagai jenis gerainya. Antara hidangan yang paling popular menjadi buah mulut dan diperkatakan adalah menu legend warisan wong Jowo iaitu nasi ambeng yang disertakan dengan ayam goreng, ayam soya atau rendang daging.

Selain daripada Nasi Ambeng, sambal ikan cencaru belah belakang, ayam percik, laksa Penang, sate kambing, kebab, shawarma, menu bakar-bakar, panggang-panggang, makanan Cina dan India halal, pun turut ada di sini.


7. Bazaar Ramadan Greenwood, Gombak


bazar ramadan gombak, bazar ramadan kuala lumpur,lokasi-bazar-ramadan-lembah-klang-kuala-lumpur, bazar ramadan selangor, doa pelaris perniagaan bazaar ramadan, bazar ramadan lembah klang,bazar ramadan sekitar selangor, lokasi bazar ramadan kuala lumpur, bazar ramadan rahmah, menu rahmah bazaar ramadan
Alamat: Greenwood, 68100 Batu Caves, Selangor.

Bazar Ramadan yang terletak di Greenwood, Gombak ini juga menjadi kawasan pilihan warga marhaen yang ingin merasai keunikan hidangan berbuka puasa sepanjang bulan Ramadan 2023 ini. Antara pilihan yang popular yang ada di bazar ramadan Greenwood ini ialah popia basah, nasi kerabu ayam bakar, serta perlbagai menu bakar-bakar seperti ikan bakar, sotong bakar.

Tak lupa juga pelbagai jenis kuih muih dan pencuci mulut tradisi yang sukar untuk dibuat sendiri di rumah. Antaranya kuih limas atau tepung pelita, roti jala, kuih nekbat, puding telur atau puding karamel dan bermacam lagi. Semuanya dijual pada harga marhaen dan berbpatutan.



8. Bazaar Ramadan Bandar Baru Selayang


bazar ramadan bandar baru selayang, bazar ramadan kuala lumpur,lokasi-bazar-ramadan-lembah-klang-kuala-lumpur, bazar ramadan selangor, doa pelaris perniagaan bazaar ramadan, bazar ramadan lembah klang,bazar ramadan sekitar selangor, lokasi bazar ramadan kuala lumpur, bazar ramadan rahmah, menu rahmah bazaar ramadan
Alamat: Bandar Baru Selayang 68100 Batu Caves, Selangor.

Walaupun ada hidangan nasi tetap menjadi menu berbuka yang mengenyangkan, sekali sekala tidak salah sekiranya mulakan cicipan pertama berbuka dengan pencuci mulut dan juadah ringan seperti apam balik, waffle, kuih dorayaki dan churros yang sangat sedap dan wangi bau vanila dan marjerin.

Terdapat juga pelbagai gerai minuman seperti jus tembikai yang akan menghilangkan dahaga selepas seharian berpuasa.


9. Bazar Ramadan Simpang 4, Klang


bazar ramadan Klang, bazar ramadan kuala lumpur,lokasi-bazar-ramadan-lembah-klang-kuala-lumpur, bazar ramadan selangor, doa pelaris perniagaan bazaar ramadan, bazar ramadan lembah klang,bazar ramadan sekitar selangor, lokasi bazar ramadan kuala lumpur, bazar ramadan rahmah, menu rahmah bazaar ramadan
Lokasi Bazaar Ramadan : Teluk Pulai (Simpang Empat) 41250 Klang, Selangor.

Bazar Ramadan Simpang 4, Klang tidak perlu diperkenalkan lagi kerana orang ramai dari segenap kawasan sanggup memandu ke sini bagi mendapatkan juadah berbuka puasa.

Bukan apa, mereka sudah sedia maklum dengan keenakan makanan dan minuman yang dijual di sini. Selain itu, kesabaran juga penting kerana juadah-juadah disini dikatakan laris sehingga perlu beratur panjang. Namun pasti ia berbaloi!



10. Bazar Ramadan Seksyen 7, Bandar Baru Bangi


bazar ramadan seksyen 7, bazar ramadan kuala lumpur,lokasi-bazar-ramadan-lembah-klang-kuala-lumpur, bazar ramadan selangor, doa pelaris perniagaan bazaar ramadan, bazar ramadan lembah klang,bazar ramadan sekitar selangor, lokasi bazar ramadan kuala lumpur, bazar ramadan rahmah, menu rahmah bazaar ramadan
Alamat Bazaar Ramadan: Seksyen 7 (Jln 7/7 B) 43650 Bandar Baru Bangi, Selangor.

Terdapat beberapa bazar Ramadan di Bangi yang boleh anda kunjungi. Salah satu yang paling terkenal terletak di Seksyen 7, Bandar Baru Bangi. Ada banyak pilihan makanan dan minuman di sini, tetapi antara yang paling digemari ramai ialah nasi kerabu, ayam golek, dan popia basah.


11. Bazaar Ramadan Seksyen 17/1A, Petaling Jaya


bazar ramadan petaling jaya, bazar ramadan kuala lumpur,lokasi-bazar-ramadan-lembah-klang-kuala-lumpur, bazar ramadan selangor, doa pelaris perniagaan bazaar ramadan, bazar ramadan lembah klang,bazar ramadan sekitar selangor, lokasi bazar ramadan kuala lumpur, bazar ramadan rahmah, menu rahmah bazaar ramadan
Alamat Bazaar : 92, Jalan 17/1A, Seksyen 17, 46400 Petaling Jaya, Selangor.

Bagi anak rantau dari Pantai Timur, kalian pasti akan berasa seronok mengunjungi bazar Ramadan Seksyen 17/1A, Petaling Jaya ini, sebab dekat sini sangat banyak vendor dan peniaga makanan bertemakan makanan Kelantan, Terengganu dan Pahang!

Jika kalian rindukan masakan dari kampung, datanglah berkunjung ke sini pastinya kalian dapat memuaskan tekak dengan satar ikan, roti tempayan, kuih tepung pelita, pulut lepe, kuih akok, kuih bakor, ikan bakar dengan kuah ikan bakor style pantai timur, nasi kerabu, gulai patin tempoyak, nasi dagang, laksam, laksa lemak, laksa siam dan bermacam lagi selera pantai timur yang dijual di sini.

Bagi mereka yang tak pasti nak berbuka dengan menu apa pula dengan bajet yang kecil, kalian boleh try nasi ekonomi ala nasik kakwok dan nasi berlauk air dingin di sini!


12. Bazaar Ramadhan Kampung Baru


bazar ramadhan 2023 selangor, bazar ramadan lembah klang,bazar ramadan sekitar selangor, lokasi bazar ramadan kuala lumpur, bazar menu rahmah


Berlatarbelakangkan Menara Berkembar Petronas, KLCC, Bazar Ramadan Kampung Baru merupakan satu lagi ikonik di Lembah Klang. Salah satu yang paling laris di sini ialah bubur lambuk (savoury porridge), makanan popular Ramadhan yang dimasak dengan cara tradisional dan pasti membuatkan perut kalian berasa hangat dan selesa setelah seharian perut kosong. 

Kalau memang tengah mencari sesuatu yang ringkas dan mengenyangkan untuk berbuka puasa, semangkuk bubur yang warm, nice and easy to eat is the way to go!

Masjid India Ramadan Bazaar,Wangsa Maju Ramadan Bazaar,Jalan Tuanku Abdul Rahman Bazaar,Bangsar Ramadan Bazaar

Catat Ulasan

0 Ulasan