5 Restoran Makanan Laut Segar Yang Popular & Berpatutan di Kuala Lumpur

Makanan laut segar mampu membuatkan ramai orang terliur. Rasa manis ikan, udang, ketam dan sotong boleh menyebabkan keinginan untuk makin memuncak. Tambahan pula terdapat pelbagai jenis menu masakan yang sedap menggunakan makanan laut segar yang berbagai jenis ini. 


Antara restoran makanan laut segar yang popular dan berpatutan harganya di sekitar KL adalah seperti yang di bawah ini. 


restoran-makanan-laut-kuala-lumpur


1. Hokkaido Seafood Restaurant

Sudah lebih dari 38 tahun, Hokkaido Seafood Restaurant tidak pernah gagal untuk memuaskan hati para penggemar makanan laut dengan menu makanan laut premium dan import, disiapkan oleh chef utama dengan pengalaman lebih dari 40 tahun.


Dari ketam pedas manis dan masam hingga udang Butter Creamy River mereka, setiap hidangan dimasak sempurna. Anda boleh mengambil dan memilih makanan laut kegemaran dari akuarium untuk dimasak mengikut citarasa pilihan sendiri, seperti Salted Egg, Sweet & Sour, Butter Creamy, Black Pepper atau Ginger Spring Onion.


best ikan bakar in KL kuala lumpur


2. Chilli’s CRAB Restaurant

Di restoran makanan laut yang mesra Muslim ini, anda boleh menemui pelbagai jenis makanan laut segar di akuarium untuk anda pilih. 


Antara hidangan yang terdapat di restoran ini ialah ketam Kam Heong mereka yang berharga RM 50 per 400g dan Telur Sotong Asin. Pelanggan biasanya terkesan dengan layanan pelanggan yang cekap di restoran yang tidak dikompromikan walaupun orang ramai.


menu seafood sedap kedai seafood kuala lumpur


3. Ibrahim’s Fatty Crabs

Terkenal dengan ketam Perancis yang disajikan dengan sos Mongolia yang enak, makanan laut yang terdapat di restoran ini sudah terkenal di kalangan pemburu makanan di luar sana sebagai salah satu restoran yang menghidangkan makanan laut yang paling enak di daerah Ampang.


Dijalankan oleh Encik Marzuki, restoran Makanan Laut Cina Halal ini antara yang terbaik di bandar KL. Encik Marzuki menawarkan kepada para tamunya makanan laut premium dan import yang enak, disajikan dengan sos mewah yang bukan sahaja dapat memuaskan keinginan anda, tetapi juga     sangat berpatutan harganya. 


Mereka mempunyai Mud Crabs (dari RM13.90 per 100g), French Crabs dan juga King Crabs Alaska (perlu ditempah lebih awal). Mereka juga menghidangkan lobster yang berharga RM 30 setiap 100g.


Restoran Makanan Laut Segar Yang Popular Berpatutan di Kuala Lumpur


4. Nong & Jimmy Thai BBQ Seafood

Sedang mencari makanan Thai? Di restoran Nong & Jimmy Thai BBQ Seafood, makanan laut segar mereka dilengkapi dengan hidangan Thai BBQ yang mengagumkan yang menjadikan para pengunjung lebih berminat.


Sebenarnya, mereka adalah salah satu restoran yang menghidangkan makanan laut tertua di KL, dan mereka juga telah membuka cawangan baru di Kampung Baru Ampang di mana mereka dapat menampung lebih banyak pengunjung dengan ruang duduk yang santai dan luas.


Nong & Jimmy menawarkan set makan tengah hari yang enak bermula dari RM 9.90 yang disertakan dengan pilihan Butterfly Pea Water atau Pandan Leaf Water. 


restoran kedai seafood kuala lumpur


5. Restoran Stadium Negara

Kadang kala pengalaman terbaik datang dari tempat yang paling tidak dijangka. Walaupun hanya menjadi restoran biasa, banyak pelanggan (penggemar makanan laut tempatan dan luar negeri) gembira dengan makanan laut segar dan harganya di Restoran Stadium Negara ini.


Di sini, paling popular adalah set steamboat yang bermula pada harga RM23 setiap orang dengan minimum set pesanan untuk dua orang! Juga, jangan ketinggalan hidangan Chilli Crab bermula dari RM 80 per kg. 



Dalam Pandemik, Bagaimana Nak Makan Sedap? Online Food Delivery Kan Ada! 


Online food delivery kita bukan lagi sekadar satu trend tetapi merupakan satu fenomena pesanan makanan dalam talian yang dapat bantu ramai orang. Kebanyakan restoran di atas ini ada servis delivery, atas pelanggan saja mahu gunakan atau tidak.


Selain perkhidmatan penghantaran guna restoran begini, ada juga servis online food delivery dari pihak penghantar makanan yang lain iaitu Foodpanda. Foodpanda mementingkan urusan penghantaran makanan dan terpulanglah pada pelanggan sendiri mahu order makanan mana satu mengikut citarasa sendiri. 

Restoran Makanan laut Kuala Lumpur,menu seafood sedap,kedai seafood kuala lumpur best,ikan bakar in selangor,tempat makan cantik kl,tempat makan best kl

Catat Ulasan

0 Ulasan