Cara Upgrade status diri kepada social media influencers

Upgrade status diri kepada social media influencers di bawah Sushivid | Perkongsian kali ni Annur nak cerita bagaimana Sushivid mengiktiraf korang sebagai social media influencers dan menjadikan korang terkenal di kalangan product owner. Special nya menjadi social media influencers ni, korang akan selalu menerima produk free untuk di review, dan dibayar untuk menyiarkan review produk dan OOTD (outfit of the day) di media social seperti Instagram, Youtube, facebook dan blog. Lagi best kalau dapat penajaan percutian dan menginap free di hotel. Pergh!

Trend product review melalui instagram | Jangan tak tahu, artis-artis yang review dan buat demo macam-macam produk melalui instagram diorang tu, bukan suka-suka tau. Diorang telah di bayar hokey? Kalau artis yang hot dan ramai followers macam Che'Ta tu, bayaran paling cikai pun mencecah 4 angka. Korang? Tiap-tiap hari mengadap dan scroll instagram berjam-jam, dapat berapa angka? *tanya jer*

instagram annursyuhadah81 sushivid
So ini IG Annur. Sendu je pun. Tapi dengan SushiVid, ada la Annur chance nak dapat job review.

So siapa SushiVid ni sebenarnya?

"Brand meet influencer ~ Influencer meet brand"; Sesuai dengan tagline, SushiVid menjadi pihak perantara yang bertindak sebagai public relation yang mewakili sesuatu brands atau company untuk 'dijodohkan' dengan influencers. Diorang jugak menyediakan platform bagi memudahkan para influncers untuk 'melamar' job/review melalui kempen-kempen marketing yang dilancarkan oleh sesuatu brands. 


Macam mana nak jadi influencers di bawah SushiVid?

Korang yang nak menyertai network SushiVid ni perlulah melalui jemputan. Pendaftaran melalui link dan email jemputan sahaja yang akan menerima bonus RM 10.00 ke dalam akaun. Jika korang signup sendiri tanpa melalui link jemputan, akaun korang takkan di kreditkan RM 10.00. So kalau korang berminat nak join, just drop email korang kat ruangan komen, nanti aku hantar invitations.

Tak pun, korang klik je gambar bawah ni dan korang akan redirected ke page pendaftaran.
iktiraf-diri-sebagai-social-media-influencers-dengan-sushivids
Gila! Baru daftar, dah terus dapat RM 10.00 dalam akaun. (= USD 2.31)

Saya blogger suam-suam kuku jer. Boleh ke join?

Bolehh. Malah kalau korang tak capai syarat minimum 2000 pageview sebulan pun masih lagi layak mendaftar tau! Apa yang korang perlu buat, cuma klik link jemputan dan daftar sebagai blogger. Seterusnya, korang link kan blog korang dengan SushiVid. Pastu, dalam dua tiga hari, sistem akan detect pageview korang secara automatik. Kalau passed, automatik akaun korang akan masuk RM10.00. Senang nau nak dapat seploh hengget kan?

daftar sushivid


Alaa..saya tiada blog. Tapi teringin nak join juga?

Jangan risau. Korang masih boleh join sebagai seorang Instagrammer. Asalkan jumlah followers instagram korang tak kurang dari 2000 orang. Tapi kalau korang lebih top dekat youtube, dan minimum korang ada 250 subscribers, pun korang layak untuk menjadi influncers.

Pilih salah satu, sama ada youtube atau instagram. Kalau dua-dua pun tak lepas syarat, korang pilihlah mana-mana satu yang paling hampir nak capai syarat. Pastu, korang daftar dan lengkapkan maklumat korang sampai siap. Tak payah tunggu cukup syarat pun, korang masih boleh daftar. Cuma selagi syarat tu tak tercapai, duit bonus RM10.00 korang tu akan pending atau tergantung lah. Itu je.

daftar sushivid
Signup sebagai Instagrammer atau Youtuber


Apa kelebihan SushiVid ni berbanding platform lain?



Tiada yuran pendaftaran dan yuran tahunan | Tiada bayaran yang di kenakan untuk menjadi sebahagian dari ahli SushiVid.


Tak terikat pada kontrak | Andai kata korang ni duta bagi produk kecantikan, contohnya. Dan korang dah sign kontrak selama 5 tahun dengan syarikat tu dan dalam tempoh tu korang tak dibenarkan ikat kontrak dengan mana-mana company atau produk lain dah. Tapi korang masih boleh berkerja di bawah Sushivid tau. Sebab sushivid ni korang tak perlu sign kontrak pun. Berkerja bawah sushivid umpama korang join sebuah network online 'mencari jodoh' gittew! So, korang bebas nak buat benda yang korang minat.


Tiada caj tersembunyi | Yang aku suka tentang Sushivid ni, diorang ni transparent. Diorang takkan caj kita atas benda yang tak diketahui dan tersembunyi. Bila kita bersama sushivid, kita completed je job kita, kita akan dibayar ikut harga yang kita demand. Takdenye dikurangkan atau dipotong sesuka hati oleh sushivid. Ok, nak bagi korang lebih faham, jom Annur bagi contoh.

permohonan job sushivid
Tengok ni. Annur propose job dari Hurr.TV pada harga USD 60.kan?


Tapi, semasa proposal, sushivid dah mark up by 25% sebagai caj transaksi. So secara automatik, jumlah yang dimohon akan jadi USD 75 lah. Rujuk gambar bawah ni.
permohonan job sushivid
Annur demand USD 60, tapi sushivid submit USD 75 kat Hurr.TV.

Sekiranya proposal Annur ni lulus, Annur akan buat lah task yang ditetapkan oleh Hurr.TV. Bila kempen selesai, sebanyak USD 75 akan dibayar oleh Hurr.TV kepada Sushivid. Lepastu, barulah Sushivid akan masukkan bayaran Annur sebanyak USD 60 tu ke akaun. Semua ni ada dinyatakan masa kita mengisi borang proposal. Jangan risau, diorang tak suka main sorok-sorok.


Bayaran adalah dalam matawang USD dan terjamin lebat oii! | Brand yang berkerjasama dengan SushiVid ni semuanya dah established. Sebab tu range harga yang ditawarkan adalah tak kurang dari USD 50. Celah gigi je tu bagi diorang. Kelebihan buat kita ni influencer dari Malaysia, bila nilai USD tu di convert kepada Malaysian Ringgit, nilai yang bakal korang terima, fuhh! Kalah pendapatan MLM tau hahaha. Tapi kerjanya lagi senang dari buat MLM tau.


Tiada amaun minimum untuk cashout | Seperti kebiasaan, platform online yang melibatkan transaksi USD ni, diorang akan letakkan had minimum pengeluaran pada satu amaun tertentu. Contohnya, selagi duit yang terkumpul tak melepasi USD 100, korang tak layak untuk request pengeluaran. Tapi tidak, untuk SushiVid. Diorang memberi kebebasan kepada influencer untuk buat cashout pada bila-bila masa sahaja. I love freedom! Korang suka tak?


Support team yang friendly | Kalau korang ada apa--apa masalah atau pertanyaan, korang boleh terus emel persoalan korang direct kat saudara Firdaus. Dia akan respon dengan cepat, paling lama pun 24jam. So tak perlulah korang gusar. Kalau korang tak reti nak buat proposal pun, korang just email je tanya kat firdaus@sushivid.com. Korang pasti akan dilayan.


Baca juga : 5 Tips Berkesan Bagi Mendapatkan Job Review dari SushiVid



Menariknya! Tapi saya masih ragu-ragu untuk mendaftar.

Tak apa lah wehh kalau awak masih tak terbuka hati untuk buat duit melalui social media. Kerjanya santai je. Sambil-sambil mendodoi anak pun boleh upload gambar kat facebook dan instagram. So, memang ramai yang join dan pilih untuk iklankan produk yang diorang idamkan. Bukan setakat dapat barang free, malah di bayar pulak tuh. Kasut dan baju-baju cantik pun banyak! Tunggu masa untuk dilamar je ni ha..

permohonan job sushivid


Annur : Cepat wehh, banyak giler job duk menunggu ni. Meh, boleh, klik je terus kat SINI atau platform terbaru untuk content creator, Partipost di >>SINI<<

apa tu sushivid
Tengok! Aku baru je cash out USD 25.00 Bila convert ke Malaysian Ringgit, tudia! kaching!! kaching!

Catat Ulasan

31 Ulasan

  1. yeah, semoga berjaya dpt job Annur ...
    all the best sis.

    BalasPadam
  2. untunglaa dah ada hasil...kak lina belum ada hasil lagi...follower ciput sangat hihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. belum lagi kaklina..baru dapat registration bonus je hihi~

      Padam
  3. Menarik nih. Add Mak Jemah bolak dak syu sayam? nah safenifeni16@gmail.com. Mak Jemah ucapkan tengkiu siap2 na.

    BalasPadam
    Balasan
    1. bereh makjemah..acu terai cek email..dapat dok?

      Padam
  4. Tanpa Nama19:49

    Nak join tapi follower insta tak cecah 1k hm
    kakmenai@gmail.com

    BalasPadam
    Balasan
    1. Boleh usaha lagi kakmenai.. Yang penting, daftar je dulu. baru semangat nak naikkan followers

      Padam
  5. khairuljasni81@gmail.com

    BalasPadam
  6. Add nan.safran@gnail.com

    BalasPadam
  7. Mama x pernah lagi buat sushivid walaupun dh daftar huhu

    BalasPadam
  8. Bilalah mama Ada idea utk propose sushivid ni. Hebat as dah Ada yg sushivid Terima ye

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mama, AS pun dapat earnings dari refferal je..ahaks. MAsih berusaha..

      Padam
  9. Terima kasih infonya Annur. Best mmg best tapi dah katanya blogger suam suam kuku, dahlah tu istag pun tak berapa aktif makanya batalkan ajelah niat tu haha

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ala..AS pun suam-suam kuku jugak. Tapi konfiden je join Sushivids ni..ahaks!
      Taktaulah, konfiden ke dah ter over confident Annur ni kikiki

      Padam
  10. annur, boleh tanya tak macam mana nak isi proposal tu? boleh dalam BM tak tu?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hye Olen,
      Boleh je propose dalam bahasa melayu. Staf diorang, Firdaus tu pun dah sahkan,memang boleh tulis proposal dalam BM. Ayat proposal mestilah bagitahu, apa kita nak buat.
      COntohnya kita akan buat video unboxing the product ke, atau video review kat instagram, selepas kita buat blogpost.
      Lebih kurang macam tu lah..hihi

      Padam
  11. Tanpa Nama23:45

    hendryas1998@gmail.com

    BalasPadam
  12. Balasan
    1. Memang best cikla. Sushivid ni payment dia as soon as kita selesai task. Tu yg best!

      Padam
  13. Nak tanya kalau buat ni review sekali satu produk yg berbeza ke? Lepastu perlu ke kita berjumpa dengan mana mana pihak sushi.vid atau tidak perly berjumpa?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dalam sushivid tu ada banyak kempen, macam2 produk. Kita boleh propose mana yg kita suka atau yg sesuai dengan niche kita. Dan tak perlu berjumpa mana2 orang pun. Semuanya atas talian. Kalauada masalah, trus chat je dekat website sushivid tu

      Padam
  14. azwanzamhari@gmail.com

    BalasPadam
  15. psychodr755@gmail.com

    BalasPadam
  16. madazli99@gmail.com

    BalasPadam
  17. My email labelbyzara.my@gmail.com

    BalasPadam
  18. nak join...email: amirul.rohaizad07@gmail.com

    BalasPadam

Anything personal, do whisper me via WhatsApp or write an email to annursyuhadah[at]gmail[dot]com <(=^.^=)y