Ainaa Cleanser & Ainaa Serum Untuk Kulit Bebas Jerawat

Ainaa Cleanser & Ainaa Serum Untuk Kulit Bebas Jerawat | Banyak kita dengar di sana sini, produk skincare yang fokusnya semata-mata untuk mencerahkan kulit selalu menimbulkan adverse reaction. Antara kesan buruk penggunaan krim pemutih adalah seperti kulit mengelupas, breakout, jerawat batu yang kronik dan kulit pedih kemerahan akibat kesan penipisan epidermis. Sebab tu for me, kulit tak cerah tak mengapa. Asalkan sihat, bebas jerawat dan sentiasa nampak fresh, itu lebih daripada memadai.

NSA Beau merupakan rangkaian skincare yang diasaskan Nor Syafiqah Aina dan diformulasikan khas untuk merawat masalah kulit especially untuk skin breakout. Boleh terjah INSTAGRAM dan FACEBOOK NSA Beau untuk tengok feedback dari pengguna yang berjaya atasi masalah jerawat mereka. Xu sendiri pun dah mencuba Ainaa Serum dan Ainaa Cleanser dari NSA Beau ni tau.

So anda nak tahu tak apa feedback dari Xu sendiri pulak?

Nak?!

Jom baca!

ainaa cleanser, ainaa serum, syafiqah aina, produk ainaa beau, NSA beau


Ainaa Facial Cleanser

1. Mudah dan cepat

Sejujurnya Xu memang suka apa-apa sahaja benda yang ada 2-3 fungsi dalam satu. Kat rumah pun Xu banyak guna produk yang 2 way or 2 in 1, macam bedak+foundation, cc cream+sunblock, serta lipstick+lip balm. Senang! Satu kerja je, sekali buat.

Dan Ainaa Cleanser ni pun Xu tertarik nak cuba sebab Xu tengok fungsi dia yang boleh menanggalkan make up sekaligus boleh diguna sebagai pencuci muka biasa. Xu memang sejenis yang selalu rushing kalau nak ke mana-mana. Jadi paling tidak, mesti ada 1 atau 2 perkara rutin Xu akan skip, tak buat. Pastu terus je gerak or terus tidur. Aiyok!

Mencuci solekan atau make up adalah salah satu rutin yang Xu selalu culas. Well anda sendiri tahu kan? Tabiat culas mencuci make up ini merupakan penyumbang terbesar kepada masalah kulit terutamanya jerawat. Kan?

So, bagi sejenis yang selalu rushing macam I ni memang produk macam Ainaa Cleanser ni banyak membantu I untuk maintain my skincare routine. Now kulit muka I ni pun dah makin better dah, sebab dah takde masalah sebum dan minyak tersumbat dalam liang roma dah.

Jerawat nasi atau whiteheads pun dah kurang. Banyakkk berkurangnya tau.


2. Kulit cantik tanpa racun

Salah satu concern Xu dalam memilih produk skincare of course lah bahan-bahan nya. I dah check, Ainaa Cleanser ni memang bebas mineral oil dan bebas paraben. Selain itu, bahan-bahan yang diformulasikan dalam Ainaa Cleanser ini juga merupakan plant based seperti castor oil (minyak biji jarak), dan Avena Seed Extract.


3. Agen 'pencuci' yang mild and gentle. Sesuai untuk kulit sensitif.

Gabungan cocamidopropyl betaine dan juga coco-glucoside dalam Ainaa Cleanser ni menjanjikan pembersihan yang jauh mendalam hingga ke liang roma.

Ia juga mampu menarik keluar kotoran dan impurities dari kulit, tanpa mengganggu keseimbangan pH dan kelembapan kulit.

Coco-glucoside ini sebenarnya adalah cleansing agent yang berasaskan lemak dari kelapa (minyak nyior) dan kanji yang secara meluas telah digunakan (di New Zealand) dalam produk mandian bayi yang berkulit sensitif. 



ainaa cleanser, ainaa serum, syafiqah aina, produk ainaa beau, NSA beau


Ainaa Serum

Mengurangkan kesan parut

Serum dari NSA Beau ni sebenarnya berasaskan mentimun dan lidah buaya. Atau orang putih panggil cucumber and aloe vera. ahaks. I lebih suka sebut lidah buaya instead of aloe vera. Sejak kecil I memang dah familiar dengan lidah buaya. Kena chicken pox, sapu lidah buaya. Melecur kena minyak panas, sapu lidah buaya. Memang tak tinggal parut.

Malah nak kecutkan bisul pun, abah ajar kami supaya letak lidah buaya. So tak payah cakap banyak lah kan. Khasiat lidah buaya memang tak boleh nak disangkal lagi.


Sebagai asas solekan

Ok untuk start makeup, Xu tak pakai banyak sangat sebab Xu selalu rushing. So I jarang tepek banyak benda before makeup. I cuma cuci muka dan terus letak toner, Ainaa Serum, sun block dan moisturizer pastu apply lah makeup. Simple but the result is super nice. 

Kalau nak makeup nampak smooth, on point dan tak bercapuk, esok anda beli Ainaa Serum dan try pakai sebelum nak apply makeup.

Serius ke serum boleh jadi makeup based?
Pergi lah beli sekarang. Pastu dap dap pada muka sebelum bersolek then you'll know how it works.


ainaa cleanser, ainaa serum, syafiqah aina, produk ainaa beau, NSA beau


Macam mana nak beli?

Sila rujuk website HQ NSA Beau di http://ainaabeauty.com/

Atau boleh juga walk in ke

NSA Beau Ventures
7-53-3, Jln Medan Pusat Bandar 8A,
Bangi Sentral, 43650 Bandar Baru Bangi,
Selangor Darul Ehsan
+60 12-246 6900
nsabeaubiz@gmail.com


Sebagai penutup, apa kata anda tonton video (amateur) demo penggunaan Ainaa Cleanser dan Ainaa Serum berikut. haha video ni I buat just for fun untuk treats myself only. It's more like hobby and minat actually. So, jom roll VT!

Catat Ulasan

14 Ulasan

  1. good review :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Thanks ejul.
      Akak review yang betul je. Tak main bodek-bodek or overclaim. Not good for consumer

      Padam
  2. Wow..jerawat memang musuh wanita..ehhh..lelaki juga

    BalasPadam
    Balasan
    1. ehh..betul jugak Sha.
      Lelaki perempuan dua dua tak suka ada jerawat. Nampak teruk muka kan kalau penuh jerawat

      Padam
  3. akak pun suka cleanser dan serum ainaa. Wangi je. Then boleh rasa kulit muka segar dan nampak sekata

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cleanser dia ok. Tapi Syu lebih suka Serum Ainaa

      Padam
  4. Menarik juga ye produk ni.. Bolehlah Mai cadangkan kat kawan nanti

    www.maisarahsidi.com

    BalasPadam
  5. Tanpa Nama15:24

    Jerawat batu besar² tu sesuai tak ?

    BalasPadam
    Balasan
    1. To be honest. Syu tak suggest you guna produk ni untuk jerawat batu besar-besar (nodulocystic) jenis jerawat yang meninggalkan kesan parut berlekuk dan berkawah tu.
      Untuk masalah nodulocystic, you should consult dermatologist untuk rawatan dan menghilangkan jerawat tersebut dari punca asal dia

      Padam
    2. kalau you ke hospital kerajaan, you boleh minta MO atau doktor refer you ke pakar kulit.
      Untuk masalah jerawat batu, root cause dia bukan kes liang roma tersumbat saja tau.
      Ia biasanya berkaitan jangkitan kuman dah. Medication berbentuk sapuan luar dan ubat makan diperlukan untuk membasmi jerawat batu

      Padam
    3. Biasanya, doktor akan beri krim antibiotik, dan krim anti jerawat (benzoyl peroxide) untuk digunakan sepanjang sebulan.
      Antibiotik yg dimakan biasanya doc bagi doxycycline untuk bekalan sebulan. Semua ni you perlu jumoa doktor. Tak boleh self medicating ya.

      Padam
    4. Bila muka dah pulih, dah tak ada jerawat batu fresh, then you boleh la pakai skincare ni untuk maintain supaya jerawat nak menyerang semula (relapse). Paling penting, basic ilmu untuk tingkatkan skin barrier kena ada.

      Padam
    5. *supaya jerawat tak menyerang semula*

      Padam

Anything personal, do whisper me via WhatsApp or write an email to annursyuhadah[at]gmail[dot]com <(=^.^=)y