7 Doa Pengasih Suami Isteri Agar Rumahtangga Bahagia

doa pengasih suami isteri
Kata pepatah pernah memberi peringatan 'sedangkan lidah lagi kan tergigit, apalagi suami isteri'.
doa suami isteri ketika bersama
Perasan tak pepatah ini amat tepat menggambarkan hubungan suami isteri yang hakikatnya dekat, tetapi tetap tidak dapat elak dari 'tergigit' dan menyakiti. doa pengasih paling kuat,doa pengasih jarak jauh,doa pengasih jarak jauh untuk lelaki,doa pengasih untuk suami curang,
Jadi dalam melayari bahtera bahagia sesebuah rumahtangga kita perlukan petunjuk dan bantuan dari Allah. 
doa pengasih untuk suami
Apakata hari ini kita sama-sama belajar ilmu baru, tentang doa pengikat kasih sayang serta ayat pengasih suami isteri yang mustajab, ampuh, dan berkesan waima untuk jarak jauh.
  surah untuk kebahagiaan rumah tangga
surah untuk kebahagiaan rumah tangga

1. Doa Kesejahteraan Suami Isteri & Keluarga

Kesejahteraan dan kerukunan berumah tangga adalah idaman setiap pasangan yang berkahwin. Semua orang mahukan keluarga bahagia. 
doa kebahagiaan suami isteri
Alangkah bahagia kiranya dapat suami, isteri dan anak-anak hidup dalam suasana mesra, harmoni dan penuh ketakwaan terhadap Allah SWT.
doa kebahagiaan rumah tangga
doa pengasih suami isteri,doa untuk suami supaya berubah
doa suami isteri selepas solat
Amalkan ayat ini sekurang-kurangnya 7x sehari, pada bila-bila masa untuk kesejahteraan  bukan saja rumah tangga malah dalam segenap aspek hidup. 
doa hubungan suami isteri
Di sini Syu sertakan video bacaan ayat ini sebagai panduan. Juga terdapat bacaan surah at taubah dalam versi rumi.
doa suami isteri selepas solat
doa kebahagiaan suami isteri
Menurut kata ustaz Ebit Lew, dengan mengamalkan ayat 'laqad jaakum' ini, seorang yang dalam kesusahan akan diberikan kemudahan, yang keterhutangan akan dipermudahkan untuk melunaskan hutangnya, yang merasa lemah akan diberi kekuatan, orang yang sempit akan diberi kelapangan masa, dan sesiapa yang kecundang akan segera mendapat pertolongan.
doa kebahagiaan suami isteri rumi

2. Zikir Pelembut Hati Pasangan

Zikir Ya Latif - Ya latif bermaksud maha lembut, bacalah setiap hari agar pasangan kita sentiasa lembut hati dalam setiap urusan rumah tangga yang dibuat bersama kita. Zikir nama Allah ini boleh dijadikan sebagai ayat pengasih juga. 
doa kebahagiaan suami isteri rumi
Jadikan ia sebagai rutin harian anda untuk menyebut nama Allah ini. Amalkan setiap hari selepas solat sambil membayangkan wajah pasangan sama ada suami atau isteri. 
koleksi doa suami istri setelah menikah
Jika suami bermasalah, amalkan zikir ini dengan niat doa untuk suami supaya berubah, menjadi lebih bertanggungjawab dan penyayang.
doa untuk keluarga rumi

doa untuk keluarga rumi

3. Doa Kasih Sayang Berpanjangan

Potongan ayat ke-19 surah As-Syura ini kalau diamalkan setiap hari, ia dapat melembutkan hati-hati orang yang kita sayang, bukan sahaja pasangan bahkan mujarab untuk melembutkan hati anak-anak dan hati sendiri.doa tutup pintu hati suami untuk perempuan lain,doa untuk suami melupakan perempuan lain,kumpulan doa penunduk suami
doa pengasih suami isteri,doa untuk suami dan keluarga
Jika istiqomah mengamalkan doa ini setiap hari, kesannya akan dapat dilihat dalam 1-3 bulan. 
doa pengikat kasih sayang suami isteri
Jikalau nak melembutkan hati anak yang tidak mendengar kata, baca ayat ini dan hembuskan pada ubun mereka ketika mereka tidur. Anak akan lebih mudah dikawal dan lebih mendengar kata.
doa untuk isteri solehah
Disyorkan Untuk Anda : 

4. Doa Mengekalkan Kasih Sayang Pasangan Berumahtangga

Doa dari ayat 200 surah Ali Imran ini merupakan doa mustajab untuk mengekalkan saih sayang suami isteri dan anak-anak, biarpun terpisah dengan jarak. 
doa untuk suami sentiasa ingat pada isteri
Doa ini sesuai sangat untuk menambat kasih antara suami isteri jarak jauh yang jarang-jarang sekali dapat bersua dan bermesra. doa untuk suami sentiasa rindu pada isteri
doa untuk isteri solehah,doa pengasih suami isteri doa untuk suami yang jauh
Yā ayyuhallażīna āmanuṣbirū wa ṣābirū wa rābiṭū, wattaqullāha la‘allakum tufliḥūn

Amalkan doa ini setiap kali lepas usai solat fardhu, insyaAllah hati akan tertambat antara satu-sama lain, sama ada ibu dengan anak atau suami dengan isteri. doa untuk suami yang jauh

5. Doa Suami Isteri Bahagia

Kehidupan berumah tangga memang banyak dugaannya. Amalan doa dari potongan ayat 39 surah Taha ini dapat menghindar dari anasir yang boleh mengganggu kesejahteraan dalam hubungan suami isteri, sebagai contoh, gangguan sihir pemisah, angkara dengki dan sebagainya.
doa pengasih untuk suami curang
Ayat ini berkisar tentang betapa 'lovable' nya Nabi Musa, hingga setiap orang yang memandang baginda, pasti hati akan merasa salju dan sayang kepadanya. 
surah untuk kebahagiaan rumah tangga
Jadi, ayat ini amat sesuai bagi pasangan suami isteri yang merasakan hubungan mereka seperti sudah suam-suam kuku dan tidak lagi mesra seperti sebelumnya. Bacakan ayat ini ketika menyediakan makanan dan minuman untuk keluarga.
doa untuk suami dan keluarga
zikir kebahagiaan rumah tangga,doa untuk suami dan keluarga, doa pengasih suami isteri
surah untuk kebahagiaan rumah tangga
doa untuk suami dan keluarga

6. Doa Kasih Suami Isteri Berkekalan

Setiap pasangan mengimpikan rumahtangga yang mereka bina akan kekal terjalin serta disulam bahagia. Cara-caranya adalah, suami dan isteri perlu sedekahkan surah Alfatihah kepada pasangan masing-masing sebanyak 1 kali, kemudian diikuti dengan ayat ke-31 surah Ali Imran seperti di bawah.
surah untuk kebahagiaan rumah tangga
doa pengasih suami isteri

7. Doa Pengikat Kasih, Penambat Hati Suami

Doa ini sememangnya sudah popular dan ramai sudah mengetahui akan fadhilatnya. Selain digunakan untuk penambat hati kekasih, ia juga mustajab untuk menaikkan seri wajah isteri agar sentiasa nampak cantik dan menarik di mata suami. 
surah untuk kebahagiaan rumah tangga
*Baca kat suami sendiri ye! Jangan baca dan hembus kat suami orang pulak. Ahh ghisau!
doa pengasih suami isteri
Zikir kalau suami tak hargai ya syakur yg maha menghargai

Amalan Doa Kebahagiaan Suami Isteri Hanya Sebagai Ikhtiar

Selalu kita dengar bahawa doa merupakan senjata bagi orang yang beriman. Namun selain doa dan berserah kepada Allah, kita sebagai pasangan suami isteri juga harus menjaga perhubungan dan komunikasi.
Zikir kalau suami tak hargai ya syakur yg maha menghargai
Cipta bahagia rumahtangga sendiri dengan cara bertolak ansur, bertimbang rasa dan saling melengkapi satu sama lain. Usah sesekali menjadikan kelemahan pasangan itu sebagai point untuk merendah-rendahkan serta menuding jari. Sebaliknya kita sebagai pasangan perlu tampung kekurangannya.

Selain itu, kalau nak kekal harmoni dalam rumah tangga, kita perlu jujur dengan pasangan. Tak puas hati apa-apa, cakap terus-terang. Usah ada rahsia, itulah sebaiknya. Renung-renungkan dan selamat beramal! Doa untuk suami isteri, pengikat kasih sayang

Catat Ulasan

11 Ulasan

  1. asalamualaikom. izin kan sahabat saya mengamal kan zikir ya latiff agar rumah tanga nya bahagia kelak

    BalasPadam
  2. izin share ya tuan tanah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Silakan Tokwan. Semoga bermanfaat dunia akhirat

      Padam
  3. Tanpa Nama21:54

    Asalamualaikum..zikir ya Latif boleh ke di amalkan untuk melembutkan hati isteri

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumussalam. InsyaAllah boleh. Boleh guna untuk melembutkan hati sesiapa sahaja. Nak melembutkan hati anak-anak yang keras kepala pun boleh.

      Padam
  4. Tanpa Nama12:54

    Assalamualaikum...mohon share

    BalasPadam
  5. wanie12:56

    Assalamualaikum... mohon share

    BalasPadam
  6. Sabarlah hati23:54

    Tengok mcm lebih banyak amalan isteri bacakan utk si suami..tapi saya suami, nak bacakan utk isteri saya..

    BalasPadam
  7. Assalamualaikum...semoga diberi kesihtn dn rezeki yg tk putus-putus buat tuan tanah..dri kurnian satu2 nya yg kekal abadi iqitu Allah yg maha pengasih lagi maha penyayang
    Mohon share ye.
    Terima kasih

    BalasPadam

Anything personal, do whisper me via WhatsApp or write an email to annursyuhadah[at]gmail[dot]com <(=^.^=)y