7 Doa Pengasih Suami Isteri Agar Rumahtangga Kekal Bahagia

doa pengasih suami isteri
Kata pepatah pernah memberi peringatan 'sedangkan lidah lagi kan tergigit, apalagi suami isteri'.
doa suami isteri ketika bersama
Perasan tak pepatah ini amat tepat menggambarkan hubungan suami isteri yang hakikatnya dekat, tetapi tetap tidak dapat elak dari 'tergigit' dan menyakiti. doa pengasih paling kuat,doa pengasih jarak jauh,doa pengasih jarak jauh untuk lelaki,doa pengasih untuk suami curang,doa pengasih untuk suami
Jadi dalam melayari bahtera bahagia sesebuah rumahtangga kita perlukan petunjuk dan bantuan dari Allah. Apakata hari ini kita sama-sama belajar ilmu baru, tentang doa pengikat kasih sayang serta ayat pengasih suami isteri yang mustajab, ampuh, dan berkesan waima untuk jarak jauh.
  
doa-pengasih-suami-isteri-pengikat-kasih-sayang


1. Doa kesejahteraan rumahtangga

Kesejahteraan dan kerukunan berumah tangga adalah idaman setiap pasangan yang berkahwin. Semua orang mahukan keluarga bahagia. 
doa kebahagiaan suami isteri
Alangkah bahagia kiranya dapat suami, isteri dan anak-anak hidup dalam suasana mesra, harmoni dan penuh ketakwaan terhadap Allah SWT.

doa pengasih suami isteri,doa untuk suami supaya berubah

Amalkan ayat ini sekurang-kurangnya 7x sehari, pada bila-bila masa untuk kesejahteraan  bukan saja rumah tangga malah dalam segenap aspek hidup. 
doa hubungan suami isteri
Di sini Syu sertakan video bacaan ayat ini sebagai panduan. Juga terdapat bacaan surah at taubah dalam versi rumi.


Menurut kata ustaz Ebit Lew, dengan mengamalkan ayat 'laqad jaakum' ini, seorang yang dalam kesusahan akan diberikan kemudahan, yang keterhutangan akan dipermudahkan untuk melunaskan hutangnya, yang merasa lemah akan diberi kekuatan, orang yang sempit akan diberi kelapangan masa, dan sesiapa yang kecundang akan segera mendapat pertolongan.

2. Zikir Ya Latiff

Ya latif bermaksud maha lembut, bacalah setiap hari agar pasangan kita sentiasa lembut hati dalam setiap urusan rumah tangga yang dibuat bersama kita. Zikir nama Allah ini boleh dijadikan sebagai ayat pengasih juga. 

Jadikan ia sebagai rutin harian anda untuk menyebut nama Allah ini. Amalkan setiap hari selepas solat sambil membayangkan wajah pasangan sama ada suami atau isteri. 
koleksi doa suami istri setelah menikah
Jika suami bermasalah, amalkan zikir ini dengan niat doa untuk suami supaya berubah, menjadi lebih bertanggungjawab dan penyayang.



3. Doa kasih sayang berpanjangan

Potongan ayat ke-19 surah As-Syura ini kalau diamalkan setiap hari, ia dapat melembutkan hati-hati orang yang kita sayang, bukan sahaja pasangan bahkan mujarab untuk melembutkan hati anak-anak dan hati sendiri.doa tutup pintu hati suami untuk perempuan lain,doa untuk suami melupakan perempuan lain,kumpulan doa penunduk suami
doa pengasih suami isteri
Jika istiqomah mengamalkan doa ini setiap hari, kesannya akan dapat dilihat dalam 1-3 bulan. 
doa pengikat kasih sayang suami isteri
Jikalau nak melembutkan hati anak yang tidak mendengar kata, baca ayat ini dan hembuskan pada ubun mereka ketika mereka tidur. Anak akan lebih mudah dikawal dan lebih mendengar kata.

4. Doa mengekalkan kasih sayang

Doa dari ayat 200 surah Ali Imran ini merupakan doa mustajab untuk mengekalkan saih sayang suami isteri dan anak-anak, biarpun terpisah dengan jarak. 
doa untuk suami sentiasa ingat pada isteri
Doa ini sesuai sangat untuk menambat kasih antara suami isteri jarak jauh yang jarang-jarang sekali dapat bersua dan bermesra. doa untuk suami sentiasa rindu pada isteri
doa pengasih suami isteri doa untuk suami yang jauh
Yā ayyuhallażīna āmanuṣbirū wa ṣābirū wa rābiṭū, wattaqullāha la‘allakum tufliḥūn

Amalkan doa ini setiap kali lepas usai solat fardhu, insyaAllah hati akan tertambat antara satu-sama lain, sama ada ibu dengan anak atau suami dengan isteri. doa untuk suami yang jauh


5. Doa Suami Isteri Bahagia

Kehidupan berumah tangga memang banyak dugaannya. Amalan doa dari potongan ayat 39 surah Taha ini dapat menghindar dari anasir yang boleh mengganggu kesejahteraan dalam hubungan suami isteri, sebagai contoh, gangguan sihir pemisah, angkara dengki dan sebagainya.
doa pengasih untuk suami curang
Ayat ini berkisar tentang betapa 'lovable' nya Nabi Musa, hingga setiap orang yang memandang baginda, pasti hati akan merasa salju dan sayang kepadanya. Jadi, ayat ini amat sesuai bagi pasangan suami isteri yang merasakan hubungan mereka seperti sudah suam-suam kuku dan tidak lagi mesra seperti sebelumnya. Bacakan ayat ini ketika menyediakan makanan dan minuman untuk keluarga.

doa pengasih suami isteri


6. Doa agar kasih berkekalan

Setiap pasangan mengimpikan rumahtangga yang mereka bina akan kekal terjalin serta disulam bahagia. Cara-caranya adalah, suami dan isteri perlu sedekahkan surah Alfatihah kepada pasangan masing-masing sebanyak 1 kali, kemudian diikuti dengan ayat ke-31 surah Ali Imran seperti di bawah.

doa pengasih suami isteri

7. Doa pengikat kasih, penambat hati

Doa ini sememangnya sudah popular dan ramai sudah mengetahui akan fadilatnya. Selain digunakan untuk penambat hati kekasih, ia juga mustajab untuk menaikkan seri wajah isteri agar sentiasa nampak cantik dan menarik di mata suami.
doa pengasih suami isteri

Doa merupakan senjata orang yang beriman. Namun selain doa dan berserah kepada Allah, kita sebagai pasangan suami isteri juga harus ada tolak ansur, bertimbang rasa dan saling melengkapi satu sama lain. Usah sesekali menjadikan kelemahan pasangan itu sebagai point untuk merendah-rendahkan serta menuding jari. Sebaliknya kita sebagai pasangan perlu tampung kekurangannya.

Selain itu, kalau nak kekal harmoni dalam rumah tangga, kita perlu jujur dengan pasangan. Tak puas hati apa-apa, cakap terus-terang. Usah ada rahsia, itulah sebaiknya. Renung-renungkan dan selamat beramal! Doa untuk suami isteri, pengikat kasih sayang

1 comment:

Anything personal, do whisper me via WhatsApp or write an email to annursyuhadah[at]gmail[dot]com <(=^.^=)y

  1. asalamualaikom. izin kan sahabat saya mengamal kan zikir ya latiff agar rumah tanga nya bahagia kelak

    ReplyDelete
Full design templates by Eiyza Ezatul. Powered by Blogger.