Koleksi Doa Zikir Awet Muda, Cergas, Cantik dan Berseri

Secara saintifiknya, bukanlah mustahil untuk menghindari proses penuaan biarpun fitrah kita sudahpun berusia. Kalau tidak, tak ada la fenomena di mana seorang mak berjalan dengan anak remaja beliau dikatakan umpama kakak berjalan dengan adik. haa betapa awet mudanya mak dia tu kan. petua naikkan seri wajah sebelum kahwin,cara menaikkan seri wajah mengikut islam,menaikkan seri wajah,
Macam yang dah diketahui umum, kalau nak awet muda dan mengekalkan keremajaan kulit, kita kena elakkan stress. Selain itu kita juga kena jaga pemakanan dan melindungi diri kita daripada terdedah kepada sinaran radikal bebas.
zikir penyeri wajah,cara mengembalikan seri wajah,
Ok. Sinar radikal bebas atau free-radical wave ni boleh berpunca sama ada dari skrin gajet, ataupun UV dari matahari. Sebab tu kebanyakan beauty tips oleh pakar kecantikan kerap menekankan kepentingan sunblock dan krim pelembab muka. Sinaran UV dan masalah kulit kering boleh mempercepatkan penuaan kulit wajah serta menggalakkan jeragat.
doa seri wajah,muka tiada seri,
So ada ke kat sini yang taknak kekal tampak muda? haha..bohong lah kalau ada yang kata taknak..kann? Tapi kalau nak awet muda, tak boleh hanya bergantung kepada produk kecantikan semata-mata. Tapi awas ya, jangan terlampau nakkan awet muda nak wajah cantik seperti bidadari sampai sanggup bersahabat dengan iblis dan jin pulak ya. Syirik tu! Dosa syirik tak terampun oooii~
doa seri wajah,muka tiada seri,
doa penyeri wajah,doa seri wajah,doa pemanis wajah,zikir penyeri wajah,doa nabi yusuf rumi,amalan doa awet muda

Koleksi Amalan Zikir Awet Muda, Cergas, Cantik dan Berseri
So apa kata kita sama-sama cuba petua awet muda yang diajarkan Islam ni? Tak susah pun nak dipraktikkan. Untung-untung berkat istiqomah, muka kita boleh nampak macam 30-an walaupun masa tu, umur kita dah menjengah senja. Kalau tak pun, mungkin kesannya kita dapat masa kita dah usia emas.
Koleksi Amalan Zikir Awet Muda, Cergas, Cantik dan Berseri
Di sini Mamy Syu senaraikan 5 cara membuat wajah awet muda dan berseri melalui amalan zikir dan doa dari ayat quran. Kalau kita istiqomah insyaAllah kita dapat. 

1. Surah Waqiah Ayat 35 hingga 38 Untuk Awet Muda

Untuk kesegaran dan keremajaan tubuh badan luar dan dalam, hendaklah minum air suam terlebih dahulu sebaik sahaja terbangun subuh. Minum dengan cara membiarkan air berkilir di dalam mulut lebih kurang 10 saat, kemudian baru telan. Atau boleh juga amalkan petua awet muda Rasulullah sallallahualamuhammad, dengan mencampurkan sedikit madu ke dalam segelas air suam tersebut.
Koleksi Amalan Zikir Awet Muda, Cergas, Cantik dan Berseri
Kalau tak ada madu, minum air suam kosong sahaja pun dah memadai.

surah al waqiah doa awet muda,doa penyeri wajah,doa seri wajah,doa pemanis wajah,zikir penyeri wajah,doa nabi yusuf rumi

Baca ayat ke 35 hingga ayat 38 dari surah al-Waqiah sebanyak 7 kali. Kemudian tiup dalam air dan minum. Niat dalam hati untuk menjaga kecantikan diri dan untuk kebahagiaan rumahtangga. Minum sebanyak tiga teguk sahaja.
doa penyeri wajah,
Amalan ini perlu dilakukan setiap pagi, waktu subuh. (so kena bangun solat subuh lah ya. Jangan liat!) insya-Allah, wajah you all akan kelihatan lebih muda daripada usia sebenar.
doa seri wajah,doa pemanis wajah,
Selain minum, amalan dengan membaca ayat 35 – 38 surah Al-Waqiah juga boleh dilakukan dalam hati tiap kali hendak mandi. Bacakan dalam hati sebaik curahan air yang pertama menyentuh kulit kepala sebelah kanan.
zikir penyeri wajah,doa nabi yusuf rumi

2. Doa Di Hadapan Cermin Untuk Seri Wajah

Setiap kali menghadap dan berhias di depan cermin, mulakan dengan senyum kepada diri sendiri kemudian bacalah doa ini.

zikir penyeri wajah,doa nabi yusuf rumi

“bismilla hi allahumma kama hassanta kholqi, fa hassin khuluqi.”


بسم الله‎

اللَّـهُمَّ كَمَا حَسَّنْتَ خَلْقِي
فَحَسِّنْ خُلُقِي 



Maksudnya : Dengan nama Allah sebagaimana Engkau telah mencantikkan kejadian diriku (rupaku), maka cantikkanlah juga akhlakku. [Hadith Sahih - Riwayat Ahmad dan Ibnu Hibban]


3. Rahsia Kelihatan Berseri dengan zikir Ya badiyah


Zikir di bawah dibaca untuk kita sentiasa kelihatan berseri, awet muda luaran dan dalaman, amalkan membaca zikir dengan cara seperti berikut :

Baca 
” Ya Badiyah ” 1x
” Ya Nur ” 1x 
” Ya Hadi ” 1x 
” Ya Allah ” 3x 

Baca zikir di atas dan tiup ke tapak tangan, kemudian sapu ke muka kita. Lakukan setiap hari. Kaedah ini diamalkan supaya kelihatan cantik, muda dan bertenaga luar dan dalam.
zikir penyeri wajah,doa nabi yusuf rumi

4. Nur di Wajah Bagi Orang Mendirikan solat

Penting. jangan tinggalkan solat! Solat perkara yang diwajibkan dalam Islam, air wuduk yang disapu pada wajah lima kali sehari itulah pencuci muka paling berkesan untuk menyerikan wajah dan juga hati kita. 
zikir penyeri wajah,
Usah bermimpi atau mengidamkan wajah yang berseri kalau solat lima waktu terabai. Mekap setebal 5 inci pun tetap wajah tak nampak manis. Sebaliknya akan tetap nampak kelam, kusam tak berseri. 
doa nabi yusuf rumi
Seri wajah ni sebenarnya dari dalam. Perasan tak, ada orang tak meletakkan secalit mekap pun di muka, tapi bila tengok raut wajah dia, tak tahu kenapa hati akan berasa tenang dan sejuk je. Seolah-olah ada kuasa ajaib, betul tak? Rasa tertarik je nak tengok lagi dan lagi. Bukan sebab cantik ke apa. Tapi berseri.


5. Doa Pemanis Wajah

Buat sesiapa yang berhajat nakkan wajah yang sentiasa nampak cantik, dikasihi suami dan rumahtangga bahagia, boleh amalkan doa berikut.


"Iz qola Yusufu li abihi ya abati inni roaitu ahada 'asyaro kauka baw wasy syamsa wal qomaro roaituhu, li sajidin" -Surah Yusuf (ayat 4)

doa pemanis wajah nabi Yusuf,doa penyeri wajah,doa seri wajah,doa pemanis wajah,zikir penyeri wajah,doa nabi yusuf rumi,amalan doa awet muda
Selepas selesai membaca ayat ke-4 surah Yusuf, baca pula keratan akhir ayat 39 dari surah Taaha, seperti yang dibulatkan dengan warna kuning di atas.

Ketika membaca ayat ini, jangan menyambung terus dari ayat 4 suratul yusuf. Harus berhenti sebentar, dan kemudian barulah teruskan membaca potongan akhir ayat 39 surah Taaha. ia berbunyi begini.

"wa al qoytu 'alaika mahabbatam min ni walitus na 'a 'ala 'aini"

Ulang kedua-dua ayat ini sebanyak 3 kali, kemudian sapu ke muka. Niatkan yang baik-baik saja di dalam hati. Minta Allah sampaikan hajat kita melalui doa penyeri pemanis dan pengasih nabi Yusuf ini agar mata suami sentiasa sejuk setiap kali memandang wajah isteri dan semakin dipandang semakin bertambah kasih. Boleh juga diniatkan supaya orang sekeliling, di tempat kerja mahupun di tempat berniaga agar yang memandang wajah kita, rasa sejuk dan tidak jadi nak marah dan tak jadi benci.


Doa ini dikatakan sesuai juga jika diamalkan bagi mereka yang lambat bertemu jodoh, atau bagi mereka yang ingin disayangi masyarakat. 

Semoga bermanfaat
surah yusuf ayat 4 doa pemanis wajah untuk wanita, doa untuk kulit berjerawat, doa agar wajah berseri dan bercahaya, ilmu pemanis wajah, seri wajah dalam islam, zikir penyeri wajah, baca quran awet muda, doa awet muda dan kecantikan, doa agar wajah bercahaya dan disukai banyak orang
Sumber : Majalah Pesona Pengantin,

Catat Ulasan

3 Ulasan

  1. Slm. Mohon dlwd ayat di atas ya. Terima kasih

    BalasPadam
  2. Terima kasih atas perkongsian yang menarik dan bermanfaat.

    BalasPadam

Anything personal, do whisper me via WhatsApp or write an email to annursyuhadah[at]gmail[dot]com <(=^.^=)y