Rebut Promosi Langkawi Hotel dengan Private Beach


book-langkawi-hotel-with-private-pool
Pernah viral kat twitter, kes solat Jumaat dengan satu video yang menunjukkan puluhan jemaah tak dibenarkan masuk ke masjid untuk solat Jumaat bila pihak pengurusan masjid tutup rapat pintu utama. 
Traveloka Agoda Booking.com
Tiba-tiba ada seorang VVIP bersama pengiring yang datang lewat, dapat terus masuk tanpa perlu beratur mahupun mengimbas kod QR Mysejahtera.
book ticket malaysia airlines langkawi
Macam biasalah, bila timbul isu tular macam ni, para netizen Meleis kita pun buat kerja lah. Pakat berbondong-bondong mengeluarkan komen. 
berjaya-langkawi-resort
Katanya, "Semua orang seronok beratur bersesak-sesak beli tiket Malaysia Airlines Langkawi pun takpe asalkan dapat bermalam kat Pantai Kok, yang hotel suite terapung tu. Nanti kalau lagi sekali timbul kluster Langkawi pun takpe. Takde siapa nak marah. Tapi kalau muncul kluster masjid, habislah masjid seluruh negara ditutupnya."
air asia tiket 
Itu bukan Syu yang cakap, it's just a quote dari banyak-banyak komen yang Syu baca kat sana lah. Hmm isu ni sebenarnya ada betulnya juga apa yang orang ramai suarakan tu. Dalam beribadat, sepatutnya tak boleh double standard. Mesti adil.
langkawi homestay
Buatlah sistem siapa cepat, dia dapat. Ini tidak. Mereka kata kuota hanya 300 jemaah, tapi rupanya kuota tersebut ada terselit pula kuota jemaah tetap (kononnya). Itu yang buat orang marah.
kuala lumpur city

Nak Bercuti dan Bermalam di Langkawi Tak Salah, Tapi Jagalah SOP

Dalam situasi sekarang, pihak masjid kena faham yang semua orang tengah rapuh, sensitif tak tentu pasal dan sangat cepat triggered. 
kuala lumpur weather
Kan tak pasal-pasal Langkawi pulak disalahkannya. Alahai. Dah la Langkawi ni one of my holiday planning lepas Incik Asben balik dari offshore nanti. 
langkawi homestay murah
Bila netizen kebanyakannya komen membanding-bandingkan masjid dengan melancong ke Langkawi macam tu, aku pula rasa tak syiok dan serba salah.
langkawi hotel promotion school holiday
berjaya-langkawi-resort-private-beach
langkawi homestay dekat airport

Pantai Kok, Teluk Burau, Langkawi

Daripada beribu-ribu komen netizen tu, tak tahu macam mana Syu boleh tertarik dengan komen pasal nak pegi tidur kat Langkawi hotel suite terapung di Pantai Kok. Like seriously? Kat Langkawi ada tempat yang macam tu. All these while aku cuma tahu kat Selangor je ada chalet atas air!
langkawi hotel near skycab langkawi
Tak banyak cakap, aku terus browse 'chalet atas air+pantai kok' dan bamm! Keluar results begini guys!
berjaya-langkawi-resort, hotel terapung, chalet atas air langkawi, resort atas air teluk burau, pantai kok

langkawi chalet atas air honeymoon
In case you guys pun first time discovered about this resort, I bagi sedikit preview lah tentang Berjaya Langkawi Resort ni okay. 
homestay langkawi hotel murah untuk 8 orang
Otherwise, bagi yang masih risau dengan peningkatan kes penularan COVID-19 yang semakin tinggi dan tidak berniat nak pergi ke Langkawi dan cuma nak KL Staycation je, you guys boleh lah scroll laju-laju atau skip je entri ni ya.
pakej honeymoon hotel langkawi
Syu akan preview dari segi 5 aspek utama, yang mana kelima-lima ini merupakan my prior concern dalam memilih tempat percutian. So let's check it out!
staycation langkawi hotel paling best


1. Kedudukan Berjaya Langkawi Resort

Pertama sekali, Syu memang dah set Langkawi dalam wishlist percutian tahun ni, cuma kali ni Mamy Syu aimed nak pergi masa sambut 10th anniversary kami nanti. So kalau boleh taknak lah seaside staycation yang sesak macam Pantai Chenang tu.
seaside staycation langkawi hotel
berjaya langkawi resort, chalet terapung, kampung air, suite atas air,kluster covid langkawi

I found that lokasi resort ni memang cun dan perfect for a private getaway! Dia duduk betul-betul dekat hujung pulau Langkawi, even lebih hujung dari Langkawi SkyCab dan air terjun Telaga Tujuh. 
langkawi car rental sewa mpv
Jadi kalau nak menginap di hotel ini, Syu akan sewa kereta besar sikit la macam MPV Exora ke, baru selesa sikit.
airbnb langkawi lengkap
Selain tu jarak bilik kita dengan bilik tetamu lain memang jauh. Seriously ini memang sangat bagus demi keselamatan anak-anak yang masih belum divaksinasi. Lagi jauh dari orang, lagi bagus!
langkawi airbnb 3 bilik

2. Rekabentuk Dalaman Bilik

berjaya-langkawi-resort
Sumber Gambar : Traveloka

Concern kedua bagi Mamy Syu dalam pemilihan tempat penginapan adalah rekabentuk dan saiz bilik. Kita ni anak dah tiga orang, haruslah at least nak kena ada dua buah queen bed. Dan dekat resort ni ada Family Chalet yang dilengkapi dengan inter-connecting room dan disediakan bersama dua single bed dan sebuah katil kelamin. 
langkawi hotel tepi pantai
Jadi bab interior, lulus! I really liked it guys.
senarai langkawi hotel yang ada private pool


3. Review Jujur Para Pengunjung Hotel

Mana-mana hotel atau servis pun, memang ianya normal kalau kita akan baca dan khatam dulu ulasan-ulasan yang tersedia dekat laman portal tempahan hotel tu kan. Dari apa yang Syu baca, mostly guests hotel ni berpuas hati dan worth coming again katanya.
langkawi hotel with swimming pool
berjaya-langkawi-resort
Sumber Gambar : Traveloka
cari homestay langkawi pantai chenang
Dari segi kebersihan, semua pun kata ia bersih dan selesa. Bukan saja dalam bilik, malah mereka turut puas hati dengan tahap kebersihan bermula dari lobi, ke laluan ke bilik, membawa sampai ke restoran dan juga pantai. Pendek kata kawasan resort ni memang terjaga la.
langkawi car rental mpv

4. Hotel with Swimming Pool

Swimming pool checked! Resort ni memang ada swimming pool yang besar dan menghadap laut, but not sure ia dibuka untuk mandi atau masih ditutup. Orang yang berkeluarga mesti tak dapat lari dari aspek ada-kolam-ke-takde-kolam ni kan. Belum apa-apa lagi, anak-anak dah request nak hotel yang ada kolam. 
resort world langkawi
langkawi-hotel-price, berjaya-langkawi-resort
resort world langkawi
Dah tu acaner? haha Memang dah macam mandatori dah swimming pool ni kalau nak pergi bercuti mana-mana. Tapi budak-budak ni, kalau takde kolam, ada bath tub pun diorang panggil kolam jugak.haha
langkawi hotel ada bath tub

5. Hotel dengan Aktiviti Pantai

Dah namanya staycation, mesti kita akan spend banyak masa dalam area resort saja, betul tak. Jadi Syu dapati resort ni ada menyediakan aktiviti seperti boating dan snorkeling. Untuk yang berminat untuk bawa pasangan dan anak-anak pergi island hopping, boleh terus dapatkan dekat booth yang terletak bersebelahan dengan lobi.

langkawi hotel yang berbaloi untuk keluarga

Berjaya Langkawi Resort Ini Antara Banyak-banyak Langkawi Hotel Yang Menarik Bukan?

Dari semua kelima-lima point di atas, Syu dapat rumuskan bahawa untuk holiday kami cuti sekolah Mac ini insyaAllah onz!!
air asia hotel resort world langkawi
Fall in love sangat dah ni dengan suasana Berjaya Langkawi Resort ni. Terngiang-ngiang sudah bunyi desiran ombak di pantai, diselang-selikan dengan bunyi unggas dari hutan. ohh~damainya rasa. Tak sabar rasanya nak tunggu school holiday. book langkawi hotel melalui traveloka

Catat Ulasan

0 Ulasan