Philips VS Panasonic Steam Generator Iron

Philips steam iron latest Model,

perbezaan steam iron philips
Seterika steam generator iron dan steam iron kedengaran seakan sama, tapi hakikatnya ia bukanlah benda yang sama. Biarpun kedua-duanya digunakan untuk tujuan yang sama, iaitu menyeterika dan menghilangkan kedutan pakaian, namun kedua-dua mempunyai prestasi dan pengalaman menyeterika yang berbeza.
Philips steam iron latest Model,perbezaan steam iron philips
Seterika steam generator iron dan steam iron kedengaran seakan sama, tapi hakikatnya ia bukanlah benda yang sama. Biarpun kedua-duanya digunakan untuk tujuan yang sama, iaitu menyeterika dan menghilangkan kedutan pakaian, namun kedua-dua mempunyai prestasi dan pengalaman menyeterika yang berbeza.
Panasonic Steam Generator
Dia macam kita compare SUV dengan Hatchback la juga. Kedua-duanya adalah kereta, but they perform very differently. 
philip steam iron
Basically fungsi 'kereta' adalah untuk membawa kita bergerak dari satu point ke point yang lain tapi masing-masing dengan prestasi yang tertentu dan sudah tentu akan mempengaruhi pengalaman pemanduan kita.
philips iron amway philips iron steam
So kembali kepada cerita pasal seterika tadi! Kalau kalian sedang berkira-kira untuk membeli seterika baharu, which should you be choosing?
philips ironsteam problem, philips iron easy speed

Steam generator iron or steam iron?

philips steam iron latest model iron philips perfectcare philips steam iron 7000 series philips steam iron calc clean , panasonic%20iron%20steam%20generator%20viral%20murah.png
Philip Steam Iron

philip steam iron
Disebabkan kuasa stim yang dimiliki oleh seterika steam generator adalah tinggi, ia dapat menembusi banyak lapisan fabrik menjadikan sekali gosok sebelah side sahaja, semua kedutan hilang tanpa perlu membalik-balikkan pakaian. 
philip steam iron
Maka kerja ironing twice as fast dan lebih cekap masa (time efficiency) and less effort sebab both sides of clothing are ironed at the same time.!!
philips steam iron latest model
Bagi Mamy Syu, time-saving adalah faktor utama bila Mamy nak memilih seterika di rumah. Kerja menggosok pakaian ni bukannya kegemaran Mamy. Sudah lah memakan masa yang lama, tidak selesa, panas, kena seterika sambil berdiri pula tu. Kemudian kena sentiasa awasi suhu untuk mengelakkan baju hangus. Leceh! Kalau diberi pilihan, rasanya semua orang taknak buat kerja seterika baju kan? haha
philip steam iron

Steam Generator Iron

Jika kalian jenis mak-mak yang every weekend nak kena iron large loads of laundry, anak-anak pula ramai yang bersekolah, nak kena gosok berbelas pasang uniform sekolah dan baju kerja, then the steam generator irons are good to go! Ia akan menjadikan kerja-kerja menyeterika mak-mak so much less of a chore! Tapi apa itu steam generator iron ni sebenarnya?
Philips PerfectCare review

Definisi Steam Generator Iron

Ia merupakan seterika wap yang mempunyai tangki air dandangan (boiler) berasingan yang membolehkan ia mengeluarkan lebih banyak wap pada tekanan yang sangat tinggi dan berterusan. Stim bertekanan tinggi tersebut akan dijana dari boiler menuju ke seterika apabila ia sedia untuk digunakan dan wapnya pula berbentuk kering dengan partikel lebih halus (vape).
Panasonic Steam Generator Iron
Wap kering yang halus dan bertekanan tinggi ini berupaya menembusi berbilang lapisan fabrik dengan cepat dan menghilangkan kedutan serta merta. Oleh sebab itu kalian hanya perlu menyeterika satu sisi pakaian sahaja untuk menghilangkan kesan ronyok dan kedutan degil bagi kedua-dua bahagian depan dan belakang sekaligus.
philip steam iron

Kelebihan Steam Generator Iron

Janaan stim yang kuat dan berterusan dapat memendekkan masa menyeterika. It smooth creases out effortlessly kerana jisimnya yang lebih ringan dan dapat menggosok dengan lebih lancar dan licin.
philip steam iron

philip steam iron,Philips PerfectCare 6000 review panasonic NI-GT500NSK,philips iron steam generator, philips perfectcare steam generator iron psg6064
 
philip steam iron
philip steam iron

Masalah Steam Generator Iron yang Kerap Berlaku

Antara masalah yang kerap dicari melalui enjin carian Google termasuklah keywords 'cara atasi iron berlumut' , 'tapak soleplate iron kotor' , 'Soleplate berkerak', 'steam tersumbat/kurang' , 'Iron berkelip Tanpa Henti' , 'litar pintas setiap kali on iron'. 
philip steam iron
Kesemua masalah-masalah berkaitan seterika steam generator ini sering di cari dan kebanyakkannya mempunyai solusi mudah, dan boleh diselesaikan di rumah sahaja tanpa perlu dihantar servis.
philip steam iron
Antara model – model Iron steam generator yang paling laris
NOMODELHARGATAWARAN ISTIMEWA
1Steam Generator Iron GC9622RM1299.00SURVEY NOW!
2Steam Generator Iron GC7620RM749.00SURVEY HARGA!
3FeatherLight Steam Iron GC1418RM62.00SURVEY SEKARANG!
4Steam Iron GC1436RM97.00CUBA SURVEY!
5Steam Iron GC-1028RM 175.00SURVEY LAH KEJAP!


Philips Steam Generator Iron VS Panasonic Steam Generator Iron 

1. Philips PerfectCare Steam Generator Iron 6000 Series Baru

Penah dengar tak pasal seterika viral? Pernah kan? Sana-sini heboh memperkatakan tentang seterika wap Philips yang powerful tu kan?
Philips PerfectCare 6000 review panasonic NI-GT500NSK
philip steam iron

Intelligent DynamiQ Technology

Dengan teknologi DynamiQ smart sensor, iron Philips PerfectCare 6000 Series melepaskan wap secara automatik semasa seterika digerakkan untuk menggosok, namun wap akan berhenti dijana sebaik sahaja seterik berhenti digerakkan di atas pakaian. Denga cerita, kerana featured ini lah seterika penjana wap Philips gone viral.
philips steam iron latest model

Teknologi OptimalTEMP Terbaharu

Teknologi terbaharu dan ditambah baik ini memberikan pengalaman menyeterika yang tenteram tanpa perlu risau pakaian hangus dan rosak. Kalian tidak perlu set suhu kerana ianya automatik. Tahanks to AI technology yang mengawal suhu secara automatik mengikut jenis fabrik yang dikesan. You're ready for any fabric, anytime!
Panasonic Steam Iron

No burns – guaranteed

Walaupun kalian tertinggal seterika di atas pakaian untuk tempoh yang lama, usah khuatir, pakaian anda tidak akan terbakar, hangus atau berlubang. Guaranteed. No burns, no shine!
review panasonic NI-GT500NSK

Kuasa Janaan Stim Bertekanan Tinggi

Janaan stim berterusan up to 130g/min kedutan dapat dihilangkan dengan mudah, biarpun untuk fabrik yang tebal sekalipun. Juga terdapat button extra boost steam utnuk digunakan bila perlu menghilangkan kedutan yang sangat dalam dan degil. Ia juga sesuai digunakan dalam mode vertikal, seperti menghilangkan ronyok pada langsir dan pakaian secara menegak. clothes and curtains, too.
philips perfectcare steam generator psg6064

Smart Calc Clean

Teknologi tapaknya sudah di tingkatkan kepada SteamGlide Plus yang mana tahan karat, tidak mudah bercalar dan mudah untuk membuang kekotoran yang melekat meskipun gula-gula getah. Malah, ia di reka khas untuk memudahkan gosokan di atas permukaan yang licin seperti tudung/ kameja licin.
review Philips PerfectCare 6000,

Ringan dan Mudah 

Seterika sangat ringan dan selesa untuk dikendalikan, meluncur dengan mudah dan mengurangkan ketegangan pergelangan tangan. Berat minimumnya juga menjadikannya mudah untuk mengewap dan touch up pakaian yang tersidai lama dalam almari dan membaiki kemasan langsir (curtain pleats).
Ini cara paling mudah tak perlu beli seterika baharu

Skim Pembayaran Mudah

Kalau bagi sesetengah orang, harga Philips Steam Generator iron ini agak tinggi dan diluar kemampuan untuk dibeli secara tunai, usah gusar. Kalian mempunyai beberapa pilihan untuk beli dengan kaedah ansuran.
Sekali gosok, semua pakaian cantik, licin
Pertama, ansuran kad kredit 0% interest 12 bulan : RM 162.42, atau 6 bulan : RM 324.83. Dan bagi yang tiada kemudahan kad kredit pula, kalian boleh menggunakan kemudahan Shopee SPayLater Installment.
steam iron generator malaysia
philip steam iron,review Philips PerfectCare 6000,review panasonic NI-GT500NSK,Panasonic Steam Generator Iron,Philips Philips PerfectCare review,Compare our Steam Generator Iron perbezaan steam iron philips harga iron philips amway amway iron philips review philips iron/steam problem keburukan philips iron steam generator definisi steam generator iron Cara Baiki Iron steam generator Sendiri di rumah Seterika penjana wap Seterika penjana stim steam generator iron reviews Steam Generator Iron vs Steam Iron comparison steam generator iron perbandingan seterika penjana wap review iron penjana stim steam iron generator malaysia Sekali gosok, semua pakaian cantik, licin. Ini cara paling mudah tak perlu beli seterika baharu
Semak Harga PSG6064 Philips PerfectCare Steam Generator Iron <di sini
review iron penjana stim

Kebaikan dan Kelemahan Philips PerfectCare Steam Generator Iron PSG6064

   perbandingan seterika penjana wap

KEBAIKAN

KELEMAHAN

Tetapan suhu auto (mono setting)

Tangki besar, menyukarkan penyimpanan

Rekaan yang kompak

Harga yang mahal

Waranti 2+1 tahun

Made in China

Mudah dibawa dan lebih ringan

 

Tangki boiler yang besar

 

No burn guaranteed (OptimalTEMP)

 

ActiveSense mengenal fabrik auto

 

Free 1x Philips Ironing Board

 

 comparison steam generator iron

2. Panasonic High-pressure Boiler Type Steam Generator Iron NI-GT500NSK

philip iron steam

Japan quality-100 Tahun Pengalaman

Terdahulu Panasonic, atau dikenali dengan nama Matsushita Electric Industrial sejak tahun 1930 telahpun mula produce seterika elektrik dan kepakaran melalui pengalaman mereka sememangnya tidak dapat dinafikan lagi.
philip iron steam reviews 
philip steam iron

Calc-Care Technology

Kandungan mineral dalam air boleh termendak di dalam boiler dan tapak soleplate seterika anda. Sebaik sahaja kerak-kerak putih terbentuk, ianya amat sukar untuk dibersihkan sepenuhnya. Pengumpulan calc (kerak) akan merendahkan kuasa wap, menyebabkan kerosakan, dan juga meninggalkan kesan stain pada pakaian.
Seterika penjana stim 

Advance Anti-Calc Device

philip steam iron,review Philips PerfectCare 6000,review panasonic NI-GT500NSK,Panasonic Steam Generator Iron,Philips Philips PerfectCare review,Compare our Steam Generator Iron perbezaan steam iron philips harga iron philips amway amway iron philips review philips iron/steam problem keburukan philips iron steam generator definisi steam generator iron Cara Baiki Iron steam generator Sendiri di rumah Seterika penjana wap Seterika penjana stim steam generator iron reviews Steam Generator Iron vs Steam Iron comparison steam generator iron perbandingan seterika penjana wap review iron penjana stim steam iron generator malaysia Sekali gosok, semua pakaian cantik, licin. Ini cara paling mudah tak perlu beli seterika baharu
Seterika penjana wap
Panasonic menggunakan peranti ADVANCED ANTI-CALC untuk menyekat kalsifikasi dan pembentukan kerak di bahagian dalam dengan menyuntik bahan anti-calc ke dalam air. Peranti anti-calc menjadikan penyelenggaraan seterika hanya perlu dilakukan sekali setahun
philip steam iron
*Bergantung pada kawasan ia digunakan dan kualiti air, produk mungkin memerlukan beberapa sesi descaling.
Cara Baiki Iron steam generator Sendiri di rumah 

Fabrik Takkan Terbakar Dengan Mod Optimal Care

Optimal Temperature Care technology memudahkan kerja menyeterika dengan mengautomasikan suhu pada keperluan optimum bagi setiap jenis fabrik. (Sumber : sini) Semua jenis pakaian dan fabrik boleh diseterika seperti sutera (silk), denim and a variety of other fabrics quickly without the risk of burning clothes. Baju anda dijamin takkan hangus atau terbakar.
definisi steam generator

Janaan Wap Yang Kuat dan Berterusan

Kadang-kadang kerja menyeterika baju ini boleh bikin ramai stres nak-nak lagi kalau baju yang digosok tu tak beri kerjasama yang baik. Biasanya jenis kain yang tebal macam uniform tentera atau kain yang kedut keterlaluan macam kurta Punjabi tu memang memerlukan seterika ditonyoh beberapa kali di tempat sama bagi menlicinkan kedutan.
keburukan philips iron steam generator
Fret not! 
philips iron/steam problem 
Steam generator Panasonic ini boleh menghasilkan stim yang banyak, kuat dan berterusan, yang berupaya menembusi fabrik dan mencapai hasil menggosok yang kemas dan bucu tajam kalah baju tentera. Paling penting bila menggunakan Panasonic Iron Steam Generator ni masa menggosok akan lebih singkat sebab baju hanya perlu digosok sebelah sahaja, dan sekaligus semua lapisan depan belakang akan licin cantik.
amway iron philips review

Boleh bantu untuk membuang sehingga 99.99% bakteria pada pakaian!

Teknologi Hygiene Care membasmi 99.99%* bacteria bila diwapkan secara menegak ke atas barangan fabrik macam langsir, sofa fabrik, seat kerata, bantal dan pelbagai lagi barang-barang rumah yang delicates dan sukar dicuci dapat dinyahkuman dengan mudah.
*Certified by TECHNO SCIENCE Co., Ltd.; Test report number: 21070220-002; Test method: Spray steam against fabric with bacteria; Eliminating bacteria rate: Up to 99.99% of Escherichia coli and up to 99.99% of Staphylococcus aureus.
harga iron philips amway

Panel Operasi yang Mudah Diguna dan Ada Penggera Peringatan

Display indicator dan alarm memberitahu anda apabila level air dah berkurang atau nila unit steam generator iron anda memerlukan penyelenggaraan. Panel besar juga menyediakan paparan besar untuk menyemak setting kepada kekuatan dan intensiti wap serta kuasa wap.

perbezaan steam iron philips

Compare: Panasonic Steam Generator Iron VS Philips Steam Generator Iron

 

PHILIPS PSG6064

PANASONIC NI-GT500NSK

Kuasa Stim

130g/min

130g/min

Steam Boost

600g/min

720 g/min

Soleplate

SteamGlide Advanced

(6-layer stainless steel with advanced titanium coating)

Ceramic

Berat Iron + base

3.4kg

4.3kg

Setting Stim

Mono Setting

Max / Eco

Setting Suhu

Mono Setting

Opt Care / Quick Care

Kapasiti Tangki

1.8 L

1.8 L

Heat-up Time

2 minit

180 saat

Panjang cord

1.65m

1.8m

Pressure

8 bar

6.5 bar

Anti-calc

Yes

Yes

Power

2400W

2400W

Dimension

16.8 x 26.9 x 36.8 cm

29.5 x 39.0 x 23.0 cm

Compare our Steam philip iron steam
philip steam iron,review Philips PerfectCare 6000,review panasonic NI-GT500NSK,Panasonic Steam Generator Iron,Philips Philips PerfectCare review,Compare our Steam Generator Iron perbezaan steam iron philips harga iron philips amway amway iron philips review philips iron/steam problem keburukan philips iron steam generator definisi steam generator iron Cara Baiki Iron steam generator Sendiri di rumah Seterika penjana wap Seterika penjana stim steam generator iron reviews Steam Generator Iron vs Steam Iron comparison steam generator iron perbandingan seterika penjana wap review iron penjana stim steam iron generator malaysia Sekali gosok, semua pakaian cantik, licin. Ini cara paling mudah tak perlu beli seterika baharu
philip iron steam
Philips Philips PerfectCare review,
Biar apa pun perbezaannya antara Iron Steam Generator Panasonic dengan Philips ni, seterika steam generator sememangnya pemudah kerja rumah dan superb dalam penjimatan masa dan kudrat mak-mak. Dikatakan kalau ada je peranti atau gajet yang boleh memudahkan kerja mak-mak, memang ianya sngat berbaloi untuk dimiliki.
review Philips PerfectCare 6000,
Mana yang kurang pitis tu boleh mula menabung ke arah itu hehe. Trust me, bila guna steam iron generator ni totally mengubah hidup anda! Sampaikan siapa yang tak suka meng'iron' sebelum ni pun pasti ketagih nak iron baju ja pasni trust me ahaha.
review panasonic NI-GT500NSK,philip steam iron
review Philips PerfectCare 6000,review panasonic NI-GT500NSK,Panasonic Steam Generator ,Philips Philips PerfectCare review,Compare our Steam Generator, perbezaan steam iron philips harga iron philips amway amway iron philips review philips iron/steam problem keburukan philips iron steam generator definisi steam generator, Cara Baiki Iron steam generator Sendiri di rumah Seterika penjana wap Seterika penjana stim steam generator iron reviews Steam Generator, vs Steam Iron comparison Philips steam iron latest Model,perbezaan steam iron philips
haru


Catat Ulasan

1 Ulasan

Anything personal, do whisper me via WhatsApp or write an email to annursyuhadah[at]gmail[dot]com <(=^.^=)y